مقاله/یادداشت

1394/06/04

ایران؛ کشوری که تنها یک نام بود / نشان و نمادی نداشتیم

کشور های دیگر برای حضور و جذب بازدید کنندگان هرچه در توان داشته اند به کار گرفته و تلاش داشته اند تا کشورشان را به خوبی به جهانیان معرفی کنند درست بلعکس غرفه ای به نام ایران.

در بخش اول گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از ایلنا از اکسپوی 2015 میلان به برخی از نقاط ضعف غرفه ایران اشاره شد. غرفه‌ای که نه سیستم خنک کننده داشت و نه آب و پسته‌ای برای پذیرایی از بازدید کنندگان، حتی در رستوران نیز خبری از هوای خنک در گرمای شدید میلان نیست. غرفه ای که مسئولان امر با حداقل‌ها برپا کرده اند.  شاید اگر نام ایران بر روی غرفه نوشته نشده بود هیچکس قادر به شناخت و تشخیص این غرفه نبود.  تنها عده‌ای اندک از بازدید کنندگان میلیونی این نمایشگاه راهی غرفه ایران می شوند. براین اساس در بخش دوم به معرفی چند کشور حاضر در این دوره می‌پردازیم و در لابلای آن مقایسه‌ای هم با غرفه ایران خواهیم داشت.

ایتالیا و معرفی امپراتوری رم به شیوه نوین

برای دیدن غرفه ایتالیا باید بیش از 2 تا 3 ساعت زمان را در صف گذراند و سپس نزدیک به 30 دقیقه تا یک ساعت را صرف بازدید از این غرفه کرد. غرفه‌ای که تاریخ و حال این کشور را نشان می‌دهد، ایتالیایی که برای معرفی کشورشان از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده‌اند و براساس گفته آنان برای معرفی کشورشان و همچنین میزبانی هزینه های بسیاری کرده اند. ایتالیایی ها که کشورشان به طور طبیعی میزبان توریست‌های تمامی کشورهای جهان است در این 6 ماه تلاش داشته است بیشتر خودنمایی کند و نام ایتالیا را بیش از هر زمان به جهانیان معرفی کند.