به مناسبت هفته دفاع مقدس

آئین نهضت کمک های مومنانه ویژه کارگران در ساری برگزار شد

کد خبر : 18849
پنجشنبه 7 مهر 1401 - 22:04
.

به مناسبت هفته دفاع مقدس،آئین نهضت کمک های مومنانه ویژه کارگران استان مازندران

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کشور ، به مناسبت هفته دفاع مقدس، آئین نهضت کمک‌های مومنانه ویژه کارگران کم برخوردار استان امروز با حضور رئیس سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور برگزار شد.

در این آئین همدلی و احسان، ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸ میلیارد ریال توسط سازمان بسیج کارگری سپاه کربلا و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تهیه و در بین کارگران شایسته تکریم سراسر استان توزیع شد.

«حمیدرضا الله بداشتی» رئیس سازمان بسیج جامعه کارگری کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در دو مأموریت حوزه تخصصی و حوزه عمومی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: در برنامه تخصصی ابتدا مشکلات موجود واحد‌های تولیدی و صنعتی را بررسی می‌کند و پس از بررسی و احصاء مشکلات موجود با استفاده از کارگروه‌های اندیشه‌ورز استان‌ها نسبت به رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های قادر بر پشتیبان اقدامات خود را انجام می‌دهد.

الله بداشتی افزود: در این حوزه استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در دستور کار است که گروه‌های جهادی کارآمدان، گروه‌های جهادی تولیدیاران، برنامه‌های علمی و دانش بنیانی خود را در دستور کار خود دارند و با استفاده از خرد جمعی و حوزه علمی دانش آموختگان دانشگاه‌های واحد‌های تولیدی برای رفع موانع تولید استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت گروه‌های تخصصی تعالی‌بخش، استفاده از سایر همکاران برای رفع موانع تولید در حلسات فرمانداری‌ها و ستاد تسهیل فرمانداری و استانداری دنبال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه‌های تخصصی تمام توان ما بر این است که افزایش بهره‌وری در تولید، رونق تولید، ایجاد بازار‌های جدید، بازار رسانی، بازار سازی برای تولیدات داشته باشیم که با استفاده از سایر ظرفیت‌های بسیج انجام می‌شود و مشکلات تولیدکنندگان در بازار با استفاده از هم‌افزایی با بسیج اصناف به سایر بازار‌های داخلی و خارجی وصل می‌کنیم.

الله بداشتی تصریح کرد: امروز توان بسیج در اجرای مأموریت‌ها متعدد و متنوع شده است و با استفاده از ظرفیت بسیج علمی و نخبگان علمی برای رفع موانع پیش رو وصل کردن حوزه‌ها به صنعت در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید هم برای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و اساتید برجسته حوزه صنعت هم در دستور کار است، گفت: این هم‌افزایی بسیج باعث شده تا بتوانیم بر مشکلات خودمان فائق بیائیم و به تولید و رونق تولید کمک کنیم تا بتوانیم تولید ملی خوبی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه تولید موفق در گرو اشتغال پایدار است و اشتغال پایدار یکی از ضروری‌ترین مباحث سازمان بسیج کارخانه داران و کارخانجات است، عنوان کرد: نگاه ما به کار نگاه تحولی و فرامین رهبر معظم انقلاب در شعار راهبرد سال است و هر سه آیتم حوزه راهبرد سال هم حوزه تولید، هم حوزه دانش پایگی و ایجاد اشتغال در دستور این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج کارخانجات با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و هم‌افزایی با سایر بسیج تمام تلاشش این است که اشتغال آفرین باشد، بیان داشت: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی در استان‌ها در دستور کار قرار دارد و با هم افزایی بسیج با سایر دستگاه‌های اجرایی اشتغال پایدار را برای جوانان به ارمغان آوردند.

این مسئول اظهار داشت: علاوه بر ایجاد اشتغال، به دنبال فرهنگ تولید و فرهنگ کار هم هستیم و کارگران را در حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه تخصصی در حوزه‌های عمومی نیز فعالیت می‌کنند و در این حوزه در استان مازندران پنجمین مرحله نهضت کمک مومنانه را با کمک خیرین و مردم دستگاه‌های قادر پشتیبان تهیه کردیم و از طریق گروه‌های جهادی در میان مردم توزیع خواهد شد.

الله بداشتی با بیان اینکه این سازمان در تهیه و توزیع کمک مومنانه در سراسر کشور کمک شایانی داشته است و تهیه بسته‌های کمک مومنانه، بسته سلامت و دارویی و بسته لوازم التحریر را در برنامه کاری خود قرار دادند، گفت: در حوزه تهیه جهیزیه، آزادسازی زندانیان غیرعمد، شیفت ایثار، حضور در حوادث طبیعی سیل و زلزله و حضور گروه‌های جهادی مثال زدنی است.

الله بداشتی با بیان اینکه در بحث کرونا تا مرحله واکسیناسیون در کنار مردم بودند و با امکانات کارخانه‌ها و ماشین آلات رفع موانع کردند، اظهار داشت: همچنین در حوزه گندزدایی و حضور در واحد‌های بهداشتی، واکسیناسیون، کمک به مداوای بیماران کرونایی و ساخت خانه محرومین و معسرین نقش آفرین بودند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در بحث تخصصی به رفع موانع تولید و رونق تولید اقدام کرده است و در حوزه عمومی به کمک مردم آمده و در کنار آن‌ها در سختی‌ها و مشکلات به عنوان سایبانی برای رفع مشکلات در کنار آن‌ها بوده و در سنگر تولید و امنیت و اقتصاد و تولید حضور دارند.

ارسال توسط : 2 Del
بازدید
دیدگاه