سردار نقدی در مراسم روز قشر بسیج مهندسین کشاورزی:

آدم های بی عرضه ای که برای توجیه تنبلی خود واژه سازی می کنند از این انقلاب نیستند

کد خبر : 2356
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 16:02

سردار نقدی: اینها کمبود آب را بهانه می کنند و مسئله «نکاشت» را واژه سازی و مطرح می کنند، در حالی که ما هزاران راه نرفته برای بهره وری آب در کشور داریم، راه های زیادی برای بازیافت آب یا ترویج شیرین سازی و یا روش های کاشت با آب شور داریم که همچنان استفاده نشده مانده است. این درست است این روش های کار را رها کنیم و بگوییم «نکاشت».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، مراسم بزرگداشت روز قشر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی که در تالار امام خمینی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (پردیس کرج) برگزار شد. در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس در کانون های بسیج مهندسین کشاورزی برخی استان ها به صورت زنده اجرا می شد، سردار نقدی رئیس سازمان مستضعفین گفت: ما وارث یک نهضت بزرگ و دستاوردهای بزرگ هستیم که ابرقدرت‌ها را دستپاچه و حیرت‌زده کرده است. لذا باید تا توان داریم از این حرکت جهادی حمایت کرده و به سمت توسعه و ارتقای آن پیش برویم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: برخی عظمت این ملت را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند اگر مردم جیبشان خالی شد در برابر استکبار کرنش می‌کنند.

سردار نقدی تأکید کرد: غواصان با دستان بسته در مقابل دشمن ایستادند و ذلت را نپذیرفتند و امروز آمده‌اند تا ببینند مردم ما با دستان باز چطور با دشمنان مقابله می‌کنند.البته ملت ایران بارها ثابت کرده است که همواره ادامه دهنده راه شهدا بوده و است.

وی خاطرنشان کرد: برخی ملت ایران را دستکم گرفتند و آنها را با معیارهای کوچک مقایسه می‌کنند، آنها مردم را با جیب خالی مقایسه می‌کنند. البته ما ملت ایران را با جیب‌هایشان نمی‌شناسیم بلکه با قلب‌هایشان می‌شناسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما برای مقابله با استکبار دلایلی داریم و معادلات را بر اساس جیب‌های مردم تنظیم نمی‌کنیم. ملت ایران از سال 42 تاکنون در حال جهاد است و خستگی‌ناپذیر در برابر دشمن ایستاده است.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تقبیح تفکر صرفاً اداری و بروکراتیک تأکید کرد: برخی مدیران بروکراتیک و اداری فکر می کنند و ظرفیت ها را در حد میزهای اداری، آدم های پشت میز و امکانات اداری می بینند. البته شاید عدد این میزها و پشت میزنشین ها در انجام کارها با این رویکرد بد نباشد، اما برخی اوقات برای یک حرکت بزرگ و تحولی همین میزها موانع سر راه می شوند.


وی داشتن روحیه جهادی برای مردم و مدیران را امری ضروری دانست و تشریح کرد: آمار و ارقام شگفت انگیز و کارهای بزرگی که در اوایل انقلاب اتفاق افتاد با همین روحیه جهادی حاکم بر جامعه به وجود آمد. باید بن بست ها را شناخت و با تقویت روحیه جهادی در مردم از آن بهره برداری نمود و این بن بست ها را رفع کرد.
سردار نقدی ادامه داد: توجه به ظرفیت ها، روحیه و انگیزه مردم ضروری و حتمی است؛ در عرصه مدرسه سازی می بینیم مدارسی را که خیرین مدرسه ساز ساخته اند از آنچه دولت ساخته بیشتر است؛ درمانگاه ها، بیمارستان ها، وقفیاتی که در برخی استان ها بخش اعظمی از شهرستان ها وقف هستند، همه و همه نشان از ظرفیت ها و انگیزه های مردم کشور ما دارد که نباید از آن غافل بود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید این ظرفیت ها را درست مدیریت کرد افزود: مدیر خوب کسی است که فرصت ها و ظرفیت ها را به درستی بشناسد و استفاده کند.


وی اظهار داشت: برخی مدیران که برای انجام کار و مدیریت منابع به دست کشورهای غربی یا شرقی نگاه می کنند و از آنها الگو می گیرند، به این نکته توجه نمی کنند که ظرفیت مردم در این کشورها متفاوت است و آنها مطابق این ظرفیت ها برنامه ریزی کرده اند؛ آیا الگو گیری از آنها بدون توجه به توان داخلی و مردم کشومان درست است؟.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اعلام آمادگی 70 هزار پزشک از 110 هزار پزشک کشور برای اختصاص وقت مشخص برای درمان محرومین البته بدون دریافت ریالی هزینه را از نمونه بارز روحیه جهادی و ایثارگری ملت دانست و بیان داشت: این ملت تعلیم دیده مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند، روحیه ایثارگری و جهاد در راه خدا از جمله خصوصیات مهم و بارز این مردم خداشناس است.


وی ادامه داد: سفره های اطعام و اکرام که در عزای سید الشهدا علیه السلام پهن می شود، کمک های فراوانی که به افراد محروم  و بی بضاعت می شود و ... همه و همه بر این روحیه مردم تأکید دارد.


سردار نقدی هنر مدیریت را استفاده درست از این ظرفیت ها برای آبادانی کشور دانست و افزود: باید روحیات بلند مردم را شناخت و برای رشد و بالندگی نظام و کشور درست مدیریت کرد، برخی قواعد دست پاگیر آمده و مدیران را به استفاده از سیستم های ناکارآمد و سست اداری و بروکراتیک سوق می دهد، باید از این بندها رست.


وی خاطر نشان کرد: طرح ریزی ها باید برای برانگیختن حس نوع دوستی، حس فطری خداجویی و عمل خیر برای پاداش اخروی تمرکز یابد و از نیروهای برانگیخته شده برای کار و تلاش و جهاد در راه رشد و بالندگی کشور و نظام بهره جست. این معجزه گر است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین عقب ماندگی ها و کاستی ها در این زمینه را زیاد دانست و تشریح کرد: برخی افراد سست اراده و ضعیف الایمان که از این سختی ها، ناکامی ها و عقب افتادگی ها سست و بی طاقت شده و به تسلیم راضی شده اند و از روی کاستی و تنبلی خود واژه سازی می کنند. مثل همین واژه «نکاشت» که به کار می برند.


وی افزود: افراد سست اراده، تنبل و بی عرضه ای که از روی تنبلی و بی عرضه گی خود واژه سازی می کنند، از این انقلاب نیستند. باید به آنها گفت: «اگر توان داری مسئله را حل کن، صورت مسئله را پاک نکن».


جانشین فرمانده کل سپاه کمبود آب در کشور را چالشی مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: اینها کمبود آب را بهانه می کنند و مسئله «نکاشت» را مطرح می کنند، در حالی که ما هزارن راه نرفته برای بهره وری آب در کشور داریم، راه های زیادی برای بازیافت آب یا ترویج شیرین سازی و یا روش های کاشت با آب شور داریم که همچنان استفاده نشده مانده است. این درست است این روش ها کار را رها کنیم و بکوییم «نکاشت».


سردار نقدی اراده انسان ها را بسیار بزرگ توصیف کرد و خاطر نشان کرد: خدا در وجود انسان ها قدرتی قرار داده که با آن کارهای بزرگی می کنند و همین قدرت در تاریخ سبب وقایع مهمی و شگفت انگیزی شده است.


وی تصریح کرد: همین قدرت ایمان و اراده بود که باعث شد معبرها در عملیات کربلای 5 باز شود، خرمشهر فتح شود یا در والفجر 8 از اروند عبور کنند. ملت ما با همین اراده در عرصه های مختلف حماسه ساز بوده است. باید امروز نیز با مدیریت صحیح با استفاده از این ظرفیت ها کارهای بزرگ در تولید، اقتصاد و کشاورزی انجام شود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین این نحوه کار را مطالبه و انتظار از بسیج مهندسین کشاورزی دانست و افزود: بسیج مهندسین کشاوری باید به سمتی برود که ظرفیت های مردم در کشاورزی را فعال کند. باید با ارتقاء سطح دانش و تجربه و انتقال روش های مناسب برای بهره وری بیشتر، فاصله تولیدات کشاورز نمونه با سایر کشاورزان کم شود.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج انگیزه های متعالی کشاورزان نمونه را از خصوصیات آنها خواند و تصریح کرد: اغلب کشاورزان نمونه انگیزه های متعالی و نیت های خیر زیادی دارند و مبالغ زیادی را برای محرومین و اطعام در مراسمات مختلف هزینه می کنند. باید با تحریک این انگیزه ها و نیت ها برای ارتقاء کشاورزی در کشور از این افراد استفاده کرد.


سردار نقدی به ظرفیت و انگیزه اساتید کشاورزی دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: همچنان که پزشکان جراح و متخصص با هزینه شخصی و میل قلبی یک هفته یا بیشتر در مناطق دور افتاده در دوردست ترین مرزها بدون چشم داشت ریالی از مردم محروم، آنها را مداوا می کنند، باید استادان کشاورزی نیز با تحریک انگیزه، برای دادن زکالت علمشان به روستاها عزیمت کنند و بین کشاورزان به آموزش و ارتقاء سطح علمی آنان در کشاورزی بپردازند.


وی با اشاره به اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم عنوان کرد: ملت دگیر جنگ اقتصادی است و این بسیار فراتر از تحریم هاست.


رئیس سازمان بسیج ادامه داد: 175 شهید غواص که امروز تشییع جنازه آنها برگزار می شود، مردانه ایستادند، شاید اگر سازش می کردند و به نفع صدام چند شعار می داند اینطور با دست بسته زنده بگور نمی شدند. اما آنها پایداری و ایستادگی بر حق را ترجیح دادند. ما هم باید نشان دهیم در این عرصه رهرو شهیدان هستیم و بر حق استوار و پایدار ایستادگی کنیم و تسلیم نشویم.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: شهید ساجدی، جهادگری بود که در دوران دفاع مقدس خستگی ناپذیر در عرصه جهاد سازندگی بارها در خطوط مقدم جبهه حاضر و بارها مجروح شد و آنقدر بر راه خود ایستادگی کرد تا به شهادت رسید.


وی با اشاره هماهنگی فعالیت های بسیج با دستگاه های دولتی افزود: با توجه دستاوردهای خوب این فعالیت ها در نقاط مختلف کشور لازم است تا این هماهنگی به برنامه های مشترک تبدیل شود تا شاهد فراگیری این فعالیت ها در سراسر کشور باشیم و مواردی همچون استفاده از کودهای بیولوژیک به جای کود شیمیایی و یا بهبود مصرف آب کشاورزی فراگیر شود.


سردار نقدی در خاتمه افزود: توکل به خدا و اعتماد به مردم برای سپردن کارها به دست آنها، راه خلق حماسه بزرگ در عرصه اقتصاد و تولید است.


در حاشیه این مراسم، از کتاب های علمی که در حوزه ارتقاء سطح علمی کشاورزی توسط بسیج مهندسین کشاورزی منتشر شده نیز رونمایی گردید.
 

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه