با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان آذربایجان غربی

آذربایجان غربی مفتخر به افتتاح چندین واحد تولیدی شد

کد خبر : 5470
یکشنبه 21 شهریور 1395 - 10:24

با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت چند طرح در شهرستان ارومیه، سلماس و خوی به بهره برداری رسید و از منطقه آزاد ماکو بازدید صورت گرفت.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، سفر یک روزه وزیر صنعت معدن و تجارت و هیئت همراه به استان آذربایجان غربی با برنامه های افتتاح و بازدید همراه بود.

نعمت زاده هنگام ورود به شهر ارومیه با مسئولین استان، نمایندگان مجلس و صاحبان صنعت در صبحانه کاری مشکلات و موانع پیش رو صنعت استان رو مورد بررسی قرار داد.

در ادامه مهندس نعمت زاده از بزرگترین واحد تولیدی تریلر و قطعات تریلر در کشور بازدید کرد.و مجموعه محورسازان چی چست را به بهره برداری رساند.در این بخش 60 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گزاری صورت گرفته است.

در این واحد 120 نوع قطعه تولید می شود که تماما از اجزای تریلر می باشند. از شاخص ترین قطعات اکسل می باشد که سالیانه 6 هزار دستگاه تولید می شود و 35 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور صورت می گیرد.با افتتاح این مجموعه حدود هفتاد درصد در تولید تریلر به خودکفایی در کشور رسیده ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت از فعال شدن 50 درصد از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در کشور خبر داد و افزود بیش از 7 هزار واحد توانسته اند از بانک ها تسهیلات بگیرند و فعالیت های خود را شروع کرده اند. و امیدواریم تا آخر این ماه به مجموع ده هزار واحد فعال شده در چرخه صنعت کشور برسیم.

وی گفت با افتتاح و بهره برداری از این واحدها در استان حدود 400 فرصت شغلی ایجاد شده است که 250 نفر به بزرگترین واحد تولیدی تریلر در سطح کشور اختصاص دارد.

در ادامه وزیر صنعت معدن و تجارات از مجموعه آتار درب واقع در شهرک صنعتی سلماس بازدید بعمل آورد. این واحد در تولید درب های صنعتی و ضد سرقت فعالیت دارد. در شهرک صنعتی سلماس 14 واحد تولیدی صنعتی وجود دارد که بیش از 2 هزار نفر مشغول به کار هستند.

سپس مهندس نعمت زاده با حضور در شهرستان خوی واحد توسعه و تکمیل نساجی خوی و کارخانه تولید کابل را افتتاح کرد. نساجی خوی در تولید نخ 1700 تن ظرفیتش در سال اضافه شده  و به حدود 6 هزار تن در سال می رسد. و همچنین در تولید پارچه یک میلیون متر به ظرفیتش اضافه شده و به 11 میلیون متر در سال میرسد.

برا اجرای این طرح 18 میلیون یورو ارزی و 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کارخانه تولید کابل با سرمایه گزاری 40 میلیارد ریال طرح بعدی بود که وزیر صنعت معدن و تجارت آن را به بهره برداری رساند.این واح می تواند 30نوع کابل را با 3500 تن در سال تولید کند.با افتتاح این دو طرح در شهرستان خوی بیش از صد نفر اشتغال بوجود امده است.

وزیر صنعت معدن تجارت در شهرستان خوی گفت خوشبختانه در استان رونق خوبی در بخش صنعت بوجود آمده و واحدهای کوچک و نیمه راکد توانسته اند از بانک ها تسهیلات بگیرند و صادرات خود را به کشورهای همجوار و اروپایی گسترش داده اند.

در پایان وزیر صنعت معدن و تجارت از منطقه آزاد ماکو بازدید کرد و گفت همت دولت این است که مناطق آزاد را پایگاه هایی برای توسعه رونق و تجارت با کشور های همسایه قرار دهد و ما در این سفر مشکلات منطقه آزاد ماکو را بررسی قرار دادیم و ان شاءالله با همت مسئولان شاهد توسعه منطقه آزاد ماکو باشیم.

منبع خبر/ بسیج کارگری آذربایجان غربی

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه