معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

آمادگی تعاونی‌ها برای کاهش مصرف سوخت در بخش‌ مسکن و هتل‌داری

کد خبر : 6981
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 07:55

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ‌آمادگی تعاونی‌ها برای کمک به کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی آن در جریان فعالیت در بخش‌های مسکن و هتل‌داری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم انعقاد قرارداد جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای هیبریدی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش تسهیل‌گری در اقتصاد کشور دارند، اظهار داشت: شبکه‌های تعاونی در تمام بخش‌ها گسترش یافته‌اند که ارتباط بین مردم و اقتصاد را تسهیل می‌کند. 

وی افزود: تعاونی‌ها به صورت خوشه‌ای در لایه‌های پایین اقتصاد با اتکا به سرمایه‌های خرد مردمی امکان توسعه را فراهم کرده‌اند و این آمادگی وجود دارد، تا با همکاری اتاق تعاون ایران و اتحادیه‌های تعاونی پروژه‌های بیشتری برای افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف سوخت اجرایی شود. 

کلانتری با بیان اینکه کشورمان 4.5 برابر دنیا شدت مصرف انرژی دارد، گفت: در رابطه با موضوع حمل‌ونقل، تعاونی‌ها اتحادیه‌های مختلفی دارند که امکان استفاده از ظرفیت آنان وجود دارد؛ هم اکنون 180 هزار عضو در تعاونی‌های حمل‌ونقل کشور داریم که 60 هزار عضو آن مربوط به تعاونی‌های تاکسی‌رانی است. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای افزایش کارایی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور با همکاری تعاونی‌ها وجود دارد، گفت: در حوزه مسکن، هتل‌داری و راه و ترابری، تعاونی‌های مشخصی وجود دارد که امکان خدمات‌دهی در راستای کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی آن فراهم شود.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه