در گفتگو با یکی از نخبگان بسیجی کشور مطرح شد؛

آموزش صحیح لازمه افزایش خلاقیت و کارایی در محیط کار/ یکی از طرح های تولیدی خود را به دانشگاه اقبال لاهوری مشهد هدیه کردم

کد خبر : 9696
سه شنبه 30 آبان 1396 - 10:56

نخبه بسیجی گیلانی با اشاره اینکه آموزش صحیح و مرتبط با حوزه کاری لازمه افزایش خلاقیت و کارایی می‌باشد، گفت: یکی از طرح های تولیدی خود را در جهت مباحث علمی و آموزشی به دانشگاه اقبال لاهوری مشهد هدیه کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، عمار ذوالفقاری مسئول فنی کارخانه نکا چوب و کارشناس ارشد ساخت و تولید یکی از نخبگان بسیجی مازندران به حساب می‌آید که طرح‌ها و ایده‌های خود در زمینه دستگاه‌های خانکش و دستگاه برش چند ضلعی اجرایی کرده و به دنبال صنعتی کردن این تولیدات و اختراعات خود می‌باشد که با اجرایی شدن این طرح‌ها علاوه بر صرفه جویی که در بحث مصارف ارزی صورت می‌گیرد می‌توان به خودکفایی در صنعت دست پیدا کرد.

این نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری کار ایرانی با اشاره به جزئیات بیشتر طرح‌های خود اظهار داشت: طراحی و تولید خانکش به همراه سوزن آن یکی از طرح‌های من بود که توانستم این پروژه را اجرایی کنم و بیشترین کاربرد این دستگاه زدن خارهای مورد نیاز در دستگاه‌های صنعتی است که برای ایجاد این نوع خار ها با دستگاه تراش باید مدت زمان بیشتری را برای آن صرف کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های من که به صورت تجربی آن را اثبات کرده‌ام و به دنبال اثبات علمی آن هستم تولید چند ضلعی‌ها با استفاده از دستگاه تراش می‌باشد که در زمینه تولید مهره‌های چندضلعی کاربردهای فراوانی دارد.

این نخبه بسیجی با بیان اینکه دستگاه خانکشی را که طراحی کرده بودم به دانشگاه اقبال لاهوری مشهد هدیه کردم، اظهار داشت: تکنولوژی ساخت دستگاه خانکش تا پیش از این در ایران نبود و تمام دستگاه‌های موجود بصورت وارداتی به کشور راه پیدا می‌کردند که خوشبختانه با این طرح علاوه بر تکنولوژی ساخت دستگاه تکنولوژی ساخت سوزن آن را هم در کشور ایجاد کرده ایم که البته هنوز این طرح ها را به تولید انبوه نرسیده اما از طریق پارک علم و فناوری استان پیگیر این موضوع هستیم.

ذوالفقاری با عنوان راهکارهای تقویت خلاقیت و نوآوری در میان کارگران واحدهای تولیدی اظهار داشت: آموزش صحیح و مرتبط با حوزه کاری هر فرد یکی از لازمه‌های اصلی و اساسی افزایش خلاقیت و نوآوری در میان کارگران است و البته در کنار این موضوع موارد دیگری همچون ایجاد امنیت شغلی و احساس آرامش در محیط کار بسترهای لازم برای فراهم شدن چنین محیطی هستند.

وی در پایان با توجه به اینکه آیا می‌توانیم در زمینه تولید این نوع دستگاه‌ها در داخل کشور خودکفا شویم یا نه، عنوان کرد: خودکفایی در تولید این نوع دستگاه‌ها وابسته به بی نیازی از واردات مواد اولیه آن‌ها است که متاسفانه این امر هنوز در کشور ما محقق نشده.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه