رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

آموزش های تخصصی برای ارتقاء بهره وری محصولات تولیدی در آذربایجان غربی صورت می گیرد

کد خبر : 4405
دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 13:29

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"آموزش های تخصصی برای ارتقاء سطح بهره وری و رقابت پذیری محصولات تولیدی در استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی،در هفته کار و کارگر و روز قشر بسیج کارگری، گفت و گویی با جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیرکارگروه رفع موانع تولید استان و عضو شورای عالی قشر بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار که نقش سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق شعار سال"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" چیست؟ گفت:

بی شک این سازمان نقش و تاثیر فراوانی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی داشته چون بخش اعظم فعالیت های اقتصادی و تولیدی در واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی و مراکز تجارتی و خدماتی شکل می گیرد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرکارگروه رفع موانع تولید اقدامات عدیده ای انجام و در این رابطه جلسات کارشناسی و مدیریتی با استاندار و معاونان تشکیل داده است.

در این باره 129 جلسه کارشناسی برای رفع موانع تولید در استان و 32 جلسه مدیریتی با حضور استاندار آذربایجان غربی تشکیل شده تا جایی که از نظر برگزاری تعداد جلسات رتبه سوم کشور و از نظر تعداد مصوبات با 400 مصوبه رتبه ششم و نیز از نظر اجرای مصوبات رتبه 11 کشور حاصل شده است.

بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت در پی مهندسی این موضوع است که چرا این مصوبات اجرایی نشده و یا اگر نواقصاتی داشت در جلسات بعدی کارگروه های توضیح و تشریح شود.

خوشبختانه کارگروه ها و ادارات ویژه تخصصی صرفا برای پیگیری مباحث اقتصاد مقاومتی با حضور زبده ترین و باتجربه ترین همکاران شکل گرفته و به طور ویژه و فارغ از کارهای روزمره اداری تنها موضوع اجرایی شدن دستور و فرامین رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای این موضع شکل گرفته است.

حتی در این رابطه جلسات و بازدیدها از واحدهای تولیدی به طور روزانه شکل گرفته و در کل امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک برنامه کاری مدون یکساله تدوین کرده تا بتواند برنامه های خود را در راستای هدف گذاری، فعالسازی واحدهای راکد، تحرک بخشی به بخش تولید در زمینه فعال سازی واحدهای نیمه فعال، بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی و توسعه تجارت و بازرگانی خارجی برای تحرک بخشی به تولیدات خود انجام دهد.

علاوه بر آن تلاش برای انجام سرمایه گزاری های مشترک برای ارتقاء توانمندی های واحدهای تولیدی، برگزاری آموزش های تخصصی به منظور ارتقاء سطح بهره وری و رقابت پذیری محصولات تولیدی و اینکه محصولات کشورمان بتوانند در انواع و اقسام بازارها حضور داشته باشند اقداماتی انجام شده است.

از سوی دیگر در راستای تسهیل قوانین و مقررات جاری نیز اقدام و پیشنهادهایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده و از طریق استاندار آذربایجان غربی به هیئت دولت و وزارتخانه پیشنهاد بازنگری در قانون رفع موانع تولید، بازنگری در آیین نامه های مربوطه و بازنگری در قانون معادن برای سرمایه گذاری و تجهیز و نوسازی ماشین آلات داده شده است.

بنابراین در مجموع 119 طرح به سبب این صنوف خدماتی فعال شده و در این رابطه بالغ بر سه هزار و 650 شغل جدید ایجاد شده است که این مشاغل به تناسب، در سامانه"رصد" ثبت و کد شناسایی برای آن در نظر گرفته شده است.

امسال یکی از برنامه های مهم و جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که واحدهای تولیدی تاثیرگذار استان را که در اشتغال و بالا بردن ارزش افزوده نقش فراوانی دارد شناسایی کرده و در این باره 200 واحد به عنوان اولویت نخست برای فعالیت انتخاب شده و اگر منابع بانکی و تسهیلات و یا مشارکت لازم باشد به آنان کمک می شود.

پس اگر این 200 واحد شکل گیرد برای هشت هزار نفر زمینه اشتغال فراهم شده و در کنار آن واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و صنفی مدنظر است که سازمان صنعت، معدن و تجارت در این سه بخش می تواند برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه