سرلشکر جعفری:

آنچه‌که‌احتیاج به بیان ندارد،سخن‌گفتن از زحمات شبانه‌روزی سردارنقدی است

کد خبر : 6473
سه شنبه 23 آذر 1395 - 07:59

لحظاتی قبل، سخنرانی سرلشکر جعفری در مراسم تکریم رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین ـ سردار محمد رضا نقدی ـ و معارفه سردار غیب پرور ـ رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین ـ در محل سازمان آغاز گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، سرلشکرجعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تکریم سردار نقدی و معارفه سردار غیب پرور،رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و همه شهدایی که بعد از انقلاب، جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند، گفت: این جلسه، جلسه تکریم برادر عزیزمان سردار نقدی و معرفی برادر گرامی مان سردار غیب پرور است و انصافا آنچه که احتیاج به بیان ندارد، سخن گفتن از زحمات بی دریغ و تلاش های شبانه روزی و توفیقات زیاد سردار نقدی در طول این 7 سال است که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 
وی ادامه داد: اقدامات بسیار متعددی در سال های اخیر انجام شده است که خیلی از آنها اثر بخش بوده است و امروز شاهد پویایی انقلاب و شور و حال انقلابی مردم هستیم؛ هر چند دشمنی دشمنان داخلی وخارجی علیه ما بیشتر شده و روز به روز در حال افزایش است.
سرلشکر جعفری تاکید کرد: در حال حاضر جنگ سختی میان نیروهای انقلابی و بسیجی با دشمن ما وجود دارد.
فرمانده کل سپاه افزود: عرصه بسیج و بسیجی بودن و عمل انقلابی، ارتباط مستقیم با یاری دین خدا و نصرت اسلام عزیز دارد، خدا را شاکریم که به ما هم توفیق داد که در این راه بزرگ ایفای نقشی هر چند کوچک داشته باشیم و از خدا می خواهیم که این نقش آفرینی را روز به روز بیشتر کند.
وی ابراز داشت: انتظارت مقام معظم رهبری در حکمشان، حاوی نکات مختلفی از جمله تاکید بر عرصه های علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی است که در چند سال اخیر شدت گرفته است و در عرصه محرومیت زدایی و اقتصاد، کارهای قابل توجهی صورت گرفته که باید گسترش پیدا کند تا شاهد اعتلای بیشتر بسیج باشیم.
سرلشکرجعفری گفت: این کار از طریق تشکیل هیئت های مختلف اندیشه ورزی صورت می گیرد و این مسئله یکی از نیاز های تعیین کننده برای بسیج است و هم اکنون در مقطع حساس انقلاب قرار داریم، انقلابی ماندن و درک و عمل انقلابی باید برگرفته از سطح ایمان و تقوای افراد باشد و این کار سخت است.
فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: دشمنی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و اهداف ما بسیار سخت و پیچیده شده است، هر چند این دشمنی به صورت نرم صورت می گیرد ولی برای تشخیص راه درست و دانستن تکلیف، حتما احتیاج به این هیئت های اندیشه ورز بیش از گذشته داریم.
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون، هر چه گذشته بسیجی بودن و حرکت انقلابی کردن سخت تر شده و همه ما شاهد ریزش هایی بودیم، حتی در مورد کسانی که انتظار آن را نداشتیم و این پیچیدگی راه الهی را می رساند.
 
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز تهدیدات دشمن از سخت به سمت تهدیدات نرم فرهنگی،سیاسی واقتصادی رفته و به این ترتیب ادای تکلیف و تشخیص و عمل به آن سخت و پیچیده تر شده است.
وی با بیان اینکه حضور در رکاب رهبرانقلاب نیاز به اخلاص بالاتر و پیچیده تر نسبت به اوایل انقلاب دارد، گفت: این هیئت های اندیشه ورزی کمک می کنند تا پیشرفت و ترقی و رشد به کمک بسیج و اقشار مختلف صورت گیرد.
سرلشکر جعفری، ابراز امیدواری کرد که سردار غیب پرور این هیئت های اندیشه ورزی را تشکیل دهد تا در گزارشات به آقا و مولایمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی، آن را ارائه دهیم.
فرمانده کل سپاه افزود: همانطور که امیر شیرازی فرمود، باید عملکرد بسیج را در حفظ و صیانت از انقلاب در جامعه ببینیم و این عملکرد، اقدامی اثر گذار و محسوس باشد.
وی گفت: با توجه به گستردگی بسیج و اقداماتی که بسیج در گذشته انجام داده است، توانایی انجام این فعالیت ها را دارد و قطعا ما باید تمرکزمان را روی نقاط حساس انقلاب اسلامی متمرکز کنیم و این توسط هیئت های رصد ورزی و اندیشه ورزی، امکان پذیر است و رهبری همان طور که در گذشته این انتظار را از بسیج داشته است، اکنون هم این انتظارات را دارند و بسیج به لطف خدا این کار را انجام می دهد. 
 
سرلشکر جعفری افزود: این مقطع حساس که نقطه عطفی در امر بسیج است، یعنی جابه جایی مسئولیت ها را باید به فال نیک گرفت و قطعا در این جا به جایی ها خیر و برکت است؛ ان شالله بسیج  با رشد و شتاب بیشتری حرکت رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به مسئولیت جدید سردار نقدی در معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه، خاطر نشان کرد: سردار نقدی با مسئولیت جدیدی که در این جایگاه مشغول خدمت رسانی می کنند، از بسیج جدا نشده اند و در واقع، کار اصلی که معاونت فرهنگی سپاه انجام می دهد، امور راهبردی و فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم است که ان شالله سردار نقدی در این معاونت این اقدامات را به شایستگی انجام خواهد داد و قطعا سردار نقدی از ظرفیت بی نظیر بسیج در جنگ نرم استفاده می کند.
فرمانده کل سپاه، ضمن تبریک مجدد به سردار غیب پرور تصریح کرد: سردار غیب پرور چندین سال فرمانده سپاه فجر استان فارس بوده است، استانی که مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی متفاوتی داشت و سردار غیب پرور تجربه خوب و موفقی را در این استان داشتند و در واقع ایشان از رده پایین بسیج به رده بالای بسیج آمده است و می خواهد مشکلات را از سر راه رده های پایین بسیج تا بالای بسیج بردارد.
وی ادامه داد: سردار غیب پرور مسئولیت های مدیریتی و تجربه های بالایی دارند که امیدواریم که این تجربه ها به ایشان کمک کنند تا به خوبی در بسیج انجام وظیفه کنند.


سرلشکر جعفری در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای سردار غیب پرور به عنوان رئیس سازمان بسیج و سردار نقدی به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی سپاه، خاطر نشان کرد: امیدواریم که سردار غیب پرور بتواند انتظارتی را که امام خامنه ای از انقلاب اسلامی از بسیج دارد را به خوبی بر آورده کند.

 

منبع خبر/ سازمان بسیج مستضعفین

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه