اخبار کوتاه: افزایش تولیدات زراعی در شهرستان گنبد کاووس

کد خبر : 101
شنبه 21 مرداد 1391 - 09:43

رشد چندین برابری تولید محصولات مختلف زراعی اعم از جو، گندم، کلزا و ... در شهرستان گنبد کاووس.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری، از استان گلستان خبر می‌رسد که میزان برداشت گندم از زمینهای زراعی شهرستان گنبد در سال جاری به میزان دو برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است. از دلایل عمده افزایش تولید امسال می توان به شرایط اقلیمی مناسب، استفاده از توصیه های فنی کارشناسان فنی توسط بهره برداران و توزیع مناسب و کافی نهاده‌های کشاورزی اشاره نمود.

همچنین سطح زیر کشت جو در این شهرستان 17800 هکتار می باشد که در سال 91 تقریباً 42000 تن محصول از آن برداشت شده است. علاوه بر این به دلیل قیمت مناسب خرید تضمینی محصول کلزا، این شهرستان شاهد استقبال خوب کشاورزان از کشت و تولید کلزا بوده است به طوریکه برداشت امسال نسبت به سال گذشته 12 برابر رشد نشان می دهد.

گفتنی است شهرستان گنبد در سطح استان گلستان چه به لحاظ سطح زیر کشت و چه به لحاظ تولید، دارای مقام اول می‌باشد. با این وجود تلاش برای ارتقاء دامداری و تولید محصولات پروتئینی نیز در این شهرستان بیش از پیش صورت می پذیرد. در همین راستا اولین مرحله پروژه ایجاد ترکیب های ژنتیکی جدید گوسفند در شهرستان گنبد کاووس اجرا گردید. این پروژه با هدف افزایش بهره وری، بهبود عملکرد تولید گوشت قرمز، ارتقا معیشت پرورش دهندگان و تغییر شیوه پرورش، با حضور متخصصین و کارشناسان داخلی و خارجی اجرا شد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه