به همت بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی؛

اختراع دستگاه میوه خشک کن برای اولین بار در کشور توسط شرکت های دانش بنیان ارومیه

کد خبر : 10140
چهارشنبه 6 دی 1396 - 10:09

اختراع دستگاه میوه خشک کن برای اولین بار در کشور توسط شرکت های دانش بنیان ارومیه با مصرف انرژِی بسیار پایین، حفظ بافت و طعم و ویتامین های میوه و مواد غذایی و سرعت بالای خشک کردن از ویژگی های این دستگاه می باشد. دستگاه خشک کن تونلی مایکروویو برای خشک کردن میوه و سبزیجات ساخته شده است. که بعد از مطالعات اولیه در دانشگاه ارومیه توسط یک شرکت دانش بنیان به مرحله تولید انبوه رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، اختراع دستگاه میوه خشک کن برای اولین بار در کشور توسط شرکت های دانش بنیان ارومیه با مصرف انرژِی بسیار پایین، حفظ بافت و طعم و ویتامین های میوه و مواد غذایی و سرعت بالای خشک کردن از ویژگی های این دستگاه می باشد. دستگاه خشک کن تونلی مایکروویو برای خشک کردن میوه و سبزیجات ساخته شده است. که بعد از مطالعات اولیه در دانشگاه ارومیه توسط یک شرکت دانش بنیان به مرحله تولید انبوه رسیده است.

دستگاه به صورت تونلی در اندازه 1 متر تا 2 متر می باشد.و با ابعاد مختلف که توان این دستگاه 10 الی 12 تن می باشد. که یک دستگاه نیز خانگی وجود دارد که توانایی خشک کردن میوه در اندازه 4 الی 5 تن می باشد. خشک کن های سنتی نیز به طرف خشک کن مدرن در حال تغییر هستند. از ویژگی های برجسته این دستگاه خشک نمودن میوه ها در تایم 10 الی 15 دقیقه ای می باشد .

میزان اشتغال زایی در این مجموعه به تعداد 20 کارگر ارتقا یافته است و همچنین این دستگاه برای اولین بار در کشور ساخته شده است و برای خشک کردن قند مرطوب ، برگ چای و ذرت هم مورد استفاده قرار گرفته است.

آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی است که ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای ورود به بازارهای جهانی و داخلی امری ضروری می باشد.

این 25 امین اختراع آقای لعلی می باشد که در بحث صنایع تبدیل کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و مطمئنا برای تولید و اشتغال پایدار استان مهم خواهد بود.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه