ممانعت از خروج سالانه شش میلیارد دلار ارز از کشور

اراک؛ سازنده اولین بالا بر چند منظوره در آسیا

کد خبر : 6523
یکشنبه 28 آذر 1395 - 10:15

مدیر عامل شرکت لجور گفت: اولین بالابر چند منظوره در آسیا و ایران با نصف قیمت محصول وارداتی در این شرکت طراحی و ساخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور؛ مهدی نیا مدیر عامل شرکت لجور در این خصوص گفت: طراحی و ساخت اولین بالابر چند منظوره در آسیا به روش مهندسی معکوس طی مدت زمان ۱۸ ماه در این شرکت ساخته و به مرحله تولید انبوه رسید.

مهدی نیا با اشاره به اینکه این بالابر در زمینه شبکه توزیع برق فشار قوی فعالیت دارد اظهار کرد:با این وسیله می توان تیر چراغ یا ترانس برق را بدون قطع برق تعویض کرد.

مدیر عامل شرکت لجور با اشاره به اینکه این بالابرها با بهترین کیفیت ساخته شده است بیان کرد: این دستگاه توان رقابت با سایر تولیدات مشابه را دارد.

مهدی نیا با بیان اینکه سالانه ۲۰ دستگاه در شرکت تولید می شود بیان کرد: این ماشین چند منظوره با نصف قیمت واردات ، به قیمت پنج میلیارد ریال ساخته شد .

وی آمریکا را رقیب اصلی ایران در تولید این دستگاه ها، عنوان کرد و افزود: با توجه به قیمت بالای واردات می توان با خرید داخل سالانه از خروج شش میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرد .

مدیر عامل شرکت لجور بیان کرد: کاهش زمان کار و تغییر روش از سنتی به صنعتی از دیگر مزیت های این دستگاه است .

مهدی نیا خاطر نشان کرد: با بومی سازی تخصص و دانش ساخت بالابر چند منظوره، روش سنتی به صنعتی تغییر و زمان حفر و کارگزاری تیرهای برق به یک چهارم زمان قبل کاهش می یابد.

کارخانه لجور از ۳۰ سال پیش با تولید ادوات کشاورزی فعالیت خود را در اراک آغاز کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین کارخانه های تولید بالابر و جرثقیل های صنعتی در آسیا محسوب می شود.

هم اکنون ۲۵۰ نفر در بخش های مختلف کارخانه لجور مشغول به کار هستند.

 

منبع خبر/ بسیج کارگری مرکزی

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه