اصفهان در تلاش برای دست‌یابی به رتبه نخست اقتصاد دانش‌بنیان کشور است

کد خبر : 10010
یکشنبه 26 آذر 1396 - 11:50

رییس اولین سمینار بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار با رویکرد اقتصادی مقاومتی با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل جامعه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان اصفهان، گفت: این جامعه با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواهان دست‌یابی به رتبه نخست اقتصاد دانش‌بنیان در کشور در چشم‌انداز خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، اسرافیل احمدیه عصر امروز در اولین سمینار بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار با رویکرد اقتصادی مقاومتی در اصفهان اظهار کرد: هدف از برگزاری این سمینار اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر اساس ابلاغ سیاست‌های 24 ماده‌ای اقتصاد مقاومتی است.

رییس اولین سمینار بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار با رویکرد اقتصادی مقاومتی، گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان ابلاغ این سیاست‌ها فرمودند پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت ببخشد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی را فراهم می‌کند.

احمدیه خاطرنشان کرد: تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله ازجمله اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که در آن رویکردی جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا لحاظ شده است.

رییس اولین سمینار بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار با رویکرد اقتصادی مقاومتی با بیان اینکه هدف از اجرای این سمینار تحقق بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است، گفت: تأمین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات، منابع مالی و به‌ویژه سرمایه‌های انسانی و علمی به‌منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط ایجاد شود.

وی خطاب به حاضران در این سمینار بین‌المللی گفت: جامعه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان اصفهان دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل است که در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مصمم هست تا با اجرایی کردن بند سه این سیاست‌ها که محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصادی در بستر رقابت سالم و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود خود از مرحله سخت‌افزاری عبور کرده و با پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری به‌منظور ارتقای جایگاه خود در افزایش سهم تولید و صادرات محصولات خود در چشم‌انداز آتی به رتبه نخست اقتصاد دانش‌بنیان در کشور دست یابد.

احمدیه با بیان اینکه این سمینار بر مبنای محورهای مدیریت کسب‌وکار و تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: می‌توان با استمرار هدفمند این سمینارها در جهت آموزش نیروی انسانی مجرب و متخصص دارای روحیه کارآفرینی را تقویت کرد.

وی افزود: این‌گونه سمینارها باید باعث رفع خلأ ناشی از نبود نیروی متخصص و بامهارت برای کمک به رفع معضل بیکاری شود.

 بررسی راهکارهای عملی دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تبدیل ایده‌های نامحدود به کسب‌وکار پایدار، فنون مذاکره و مدیریت کسب‌وکار، کارآفرینی داده محور، روابط درون‌سازمانی، روش‌های درون کاریابی و آموزش سرمایه‌گذاری ازجمله محورهای اولین سمینار بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه