مدیر عامل بزرگ ترین کارخانه تولید شیر خشک کشور:

افزایش تولید در بزرگترین کارخانه شیرخشک ایران / واردات شیرخشک خارجی تحقق برنامه ریزی های دشمن برای نسل آینده است

کد خبر : 5749
شنبه 24 مهر 1395 - 12:47

مدیر عامل یکی از بزرگترین کارخانه های تولید شیر خشک در خاورمیانه گفت: مهمترین رقیبان ما تولید کنندگان شرکت های بیگانه و صهیونیستی هستند و از آن جایی که دشمن برای آینده کشور ما برنامه ریزی کرده حفظ امنیت نسل آینده را وظیفه می دانیم؛ لذا تولید با کیفیت رسالت ماست.

کریم فخارزاده مدیر عامل کارخانه شیر شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: این کارخانه تولید شیرخشک  با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار تن معادل 22 میلیون قوطی، از بزرگترین کارخانجات تولید شیر خشک خاورمیانه است.

 

وی افزود: به دلیل حساسیت ویژه و آسیب پذیری قشر مصرف کننده  تولیدات دارای آخرین استانداردها بوده و ماشین آلات و خطوط تولید، تاسیسات و تجهیزات آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای جهانی به فعالیت پرداخته اند.

 

فخار زاده با اشاره به دولتی بودن سهام این کارخانه تصریح کرد: در حال حاضر با 50 درصد ظرفیت، 110 کارگر در این مکان مشغول به کار هستند اما با توجه به سرمایه گذاری که از هزینه بیت المال، دولت و ملت صرف شده نباید ظرفیت خالی در این مرکز وجود داشته باشد؛ لذا به جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو اعلام کردیم که از این پس به جای تامین 50 درصدی نیاز آن ها توان تامین 100 درصدی حجم تقاضا و همچنین صادرات محصولات خود را داریم.

 

مدیر عامل این کارخانه فعالیت رقبای خارجی را یادآور شد و گفت: در داخل کشور رقیبی  برای تولیدات ما وجود ندارد و مهمترین رقیبان ما تولید کنندگان شرکت های بیگانه و صهیونیستی هستند و از آن جایی که دشمن برای آینده کشور ما برنامه ریزی کرده، حفظ امنیت نسل آینده ایران عزیز را وظیفه می دانیم؛ به همین خاطر با بالاترین کیفیت به تولید می پردازیم که پاسخگوی رضایت و تقاضای مصرف کنندگان باشیم.

 

واردات شیر خشک آلوده تهدیدی برای نسل آینده

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که قاچاق و واردات محصولات مشابه چه تاثیری بر روند کار و تولید گذاشته اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ورود کالاهای مشابه ، تبلیغ رسانه ها در جهت عدم مصرف شیرخشک های خارجی و با توجه به ورود شیر خشک های آلوده توسط افراد سودجو، گرایش مردم به استفاده از تولیدات داخل بیشتر از گذشته شده است.

 

فخار زاده تامین درصد بالایی از مواد اولیه شیرخشک را داخلی اعلام و تصریح کرد: تمام مواد مورد نیاز به غیر از روغن و آب پنیر در داخل تولید می شود و برای رفع نیاز 100 درصدی فعالیت ها و پژوهش هایی در جهت تولید دو ماده نام برده صورت گرفته است.

 

این مدیر موفق در ادامه اذعان کرد: اگرچه تولید شیرخشک نوزاد مهمترین و واجب ترین محصول تولیدی ماست اما این کارخانه به تولید شیر خشک صنعتی و مکمل ورزشی نیز پرداخته و چون با استفاده از دستگاه های نوزاد سایر اقلام تولید می گردد، از کیفیت بالایی برخوردار است و به کشورهای همسایه و روسیه هم صادر می شود.

 

وی مطرح کرد: با توجه به تازه تاسیس بودن این کارخانه در تلاش هستیم توان تولید را افزایش دهیم تا تمام خانواده های ایرانی با برند ما آشنا و از خرید خود اطمینان کامل داشته باشند.

 

شیر خشک ایرانی جایگزین نستله صهیونیستی

در جدول زیر نام برخی محصولات ذکر شده که با کمی دقت کالاهای نام آشنایی به چشم می خورند که تولید آمریکا و انگلیس هستند که از جمله آن ها می توان به سرلاک و نستله (شیر خشک و مکمل غذایی) اشاره کرد.

[[{"fid":"13122","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"413","width":"600","style":"width: 450px; height: 310px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"13123","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"418","width":"600","style":"width: 450px; height: 314px;","class":"media-element file-default"}}]]

 

در راستای توجه ویژه به سلامت جامعه و عدم وابستگی کشور به محصولات و مواد اولیه شیر خشک نوزاد و با توجه به مسئله تحریم های اخیر، کارخانه شیر خشک استان چهار محال و بختیاری تاسیس شد.

 

موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان به منابع آب، هوای پاک، عدم وجود آلاینده های صنعتی و فعالیت بالای دامپروری و محرومیت منطقه ملاک های احداث این کارخانه در شهرکرد بوده است.

 

شایان ذکر است فاز مطالعاتی این فعالیت از سال 1376 آغاز و بعد از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکاران در سال 1382 در زمینی به مساحت 21 هکتار با زیر بنای 30 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 120 میلیارد بنا شد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه