حمایت از کالای ایرانی،‌ رونق تولید ملی

افزایش ظرفیت تولید تایر به 35 هزارتن در سال اقتصاد مقاومتی/از انحصارشکنی تکنولوژی تا قطع واردات از ترکیه

کد خبر : 4960
دوشنبه 14 تیر 1395 - 09:32

مدیر طراحی و تکنولوژی گلدستون با بین اینکه طراحی پرس های پخت تایر را در کشور اختراع و به مرحله تولید انبوه رساندیم، گفت: تمامی مواد اولیه تایر به غیر از کائوچو با ظرفیت 25 هزار تن در سال در ایران تولید می شود که این حجم هم اکنون با افزایش 10 هزار تنی روبرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، سلمان امام جمعه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کار ایرانی در تشریح عملکرد شرکت گلدستون، اظهار کرد: تایر از مونتاژ قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که این قطعات از کشورهای همسایه وارد و در ایران مشتق می‌شد.


وی افزود: یک سال و نیم است که کارخانه گلدستون واقع در شهر اردبیل با ظرفیت 1350 کارگر دست به تولید انبوه با ظرفیت 25 هزار تن به صورت سالانه زده است که در سال اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق این شعار در تلاش هستیم که این ظرفیت را به 35 هزار تن افزایش دهیم.


مدیر طراحی و تکنولوژی گلدستون با بیان اینکه طراحی قطعات پرس‌های پخت با تکنولوژی بومی و استفاده از مواد ایرانی در مدت تولید با موفقیت بالایی همراه بوده است تا جایی که سفارشات برای طراحی از کمپانی‌های کشور‌های عراقی مبنی بر تولید دریافت شده است، گفت: همچنین این تکنولوژی انحصاراً به خارج از کشور تعلق داشت و ما توانستیم حصار این تعلق را بشکنیم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم بالایی از مواد اولیه به غیر از کائوچو که ماده اصلی تولید تایر است، در ایران ساخته می‌شود، بیان کرد: علت عدم تولید کائوچو در کشورمان این است که این ماده جهت رشد به آب و هوای بسیار گرم نیاز دارد، به همین جهت از کشورهای مالزی، ویتنام و اندونزی وارد و پس از ادغام با مواد شیمیایی جهت مقاومت در تایر به کار گرفته می شود.


امام جمعه‌زاده تصریح کرد: با تولید و طراحی این تایرها علاوه بر رفع نیاز شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودرو مانند سایپا، ایران خودرو و تراکتورسازی تبریز توانستیم به مواد اولیه دسترسی راحت‌تر با هزینه کمتری پیدا کنیم و همین امر سبب جلوگیری از خارج نمودن ارز از کشور شد.


این مدرس دانشگاه در پایان با بیان اینکه هم اکنون به درخواست کارخانه تراکتور سازی تبریز اقدام به طراحی و تولید تایرهای مورد نیاز کرده‌ایم، افزود: این کالا در گذشته از کشور ترکیه وارد می‌شد که به همت مهندسان در ایران تولید و در حال حاضر در مرحله تست محصول است که به امید خدا تا دو ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه