افزایش 22 درصدی تولید اتان پس از تعمیرات اساسی فازهای 9 و10 پارس جنوبی

کد خبر : 9917
شنبه 18 آذر 1396 - 10:44

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با پایان موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه پنجم، فرآوری محصول با ارزش اتان رشد 22 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، ایرج خرمدل مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی دراین باره  افزود: در سال جاری با انجام فعالیت های مطلوب بر روی تجهیزات واحدهای عملیاتی ، دستاوردهای مطلوبی ازقبیل تداوم تولید، بهبود کیفیت محصولات ، افزایش تولیدات و صرفه جویی در مصرف انرژی حاصل شده است .

وی افزود: تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای 9و 10 باعث بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در تمام شاخص ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است .

خرمدل با بیان اینکه میزان خوراک برداشتی پالایشگاه پی از تعمیرات 5 درصد بیشتر شده است ،گفت: این افزایش برداشت باعث افزایش تولید 5 درصدی گاز شیرین پالایشگاه نیز شده است. به گفته خرمدل پالایشگاه پنجم پارس جنوبی هم اکنون روزانه 62/7 میلیارد متر مکعب گاز از سکو دریافت و 55/17میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می کند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که میزان اتان تولیدی این پالایشکاه نیز با توجه به اهمیت این محصول پس از تعمیرات چه میزان رشد داشته است ، گفت: تولید اتان بیشترین رشد را داشته است و با افزلیش 22 درصدی ، پالایشگاه پنجم هم اکنون روزانه 2 هزارو 754 اتان تولید می کند.

خرمدل با بیان اینکه این افزایش تولید منتج به افزایش درآمد نیز شده است ، گفت: رشد تولید محصولات علاوه بر افزایش کیفیت باعث افزایش درآمد روزانه یک میلیون دلار (39میلیارد ریال ) برای مجتمع گاز پارس جنوبی شده است .

به گفته وی ؛ درآمد حاصل از افزایش این تولید درطول سال 345میلیون دلار معادل 14 هزارو 344 میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه