مدیر عامل وفرمانده پایگاه شرکت سنگ آهن در جمع مردم بافق:

اقتصاد مقاومتی از دو سال پیش در دستور کار شرکت قرارگرفته است

کد خبر : 3559
یکشنبه 29 آذر 1394 - 11:43

مدیر عامل وفرمانده پایگاه شرکت سنگ آهن: طبق منویات مقام معظم رهبری از دو سال پیش با اجرای برنامه های مدیریت اقتصاد مقاومتی در شرکت و با صرفه جویی و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری، تا کنون موفق به مدیریت بحران شده ایم.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری استان یزد محمد جواد عسکری مدیر عامل و فرمانده پایگاه بسیج  شرکت سنگ آهن مرکزی طی سخنانی به وضعیت بحرانی پیش آمده برای سنگ آهنی ها اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت جهانی سنگ آهن افت چشمگیری داشته به نحوی که قیمت آن بیش از هشتاد درصد نسبت به سال 90 کاهش یافته است. با این شرایط بحرانی که فراگیر بوده و همه سنگ آهنی ها را در بر گرفته، باز باید منابع مالی را به گونه ای مدیریت کنیم که هم ازپس هزینه های جاری برآییم و هم برای طرحهای توسعه شرکت تامین بودجه کنیم که البته کار بسیار سختی است و همت همه پرسنل مجموعه را می طلبد.
وی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری از دو سال پیش با اجرای برنامه های مدیریت اقتصاد مقاومتی در شرکت و با صرفه جویی و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری، تا کنون موفق به مدیریت بحران شده ایم.
وی افزود: از نیمه سال 92 بحث ذخیره سازی نقدینگی را در دستور کارمان قراردادیم. ضمن اینکه با 75 روز اعتصابات در سال 93 هم مواجه شدیم که در کنار حسن بزرگ آن یعنی اتحاد مردم برای احقاق حق خود خسارت بزرگی هم وارد کرد که برابر با یکسال حقوق پرسنل بود، متاسفانه 75 روز تعطیلی و عدم فروش محصول به مشتریان داخلی و خارجی، بعلاوه خسارت روزانه و جریمه ها، در مجموع چیزی حدود دویست میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.
عسکری در ادامه با اشاره به برخی گفته ها و نوشته های جهت دار در سایت های بافق اظهار داشت: بافق مستحق پیشرفت است. اگر این شهر را واقعا دوست داریم یکدلی و اتحاد را حفظ کنیم. از تخریب یکدیگرخصوصا تخریب مسئولان و مدیران، برای رسیدن به برخی اهداف شخصی و گروهی و سیاسی بر حذر باشیم و مردم را به حاشیه نبریم. مطمئن باشید کادر مدیریت شرکت، به طور شبانه روزی تلاش می کند و واقعا دلسوز بافق است. به مردم اطمینان می دهم که مسئولان عالی رتبه ما در صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و وزارت رفاه، همگی از دلسوزان و خدمتگزاران صدیق نظام اند و برای خدمت به این مردم محروم، از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند بود.
مدیر عامل شرکت در پایان گفت: برای اغلب طرحهای توسعه ای شرکت نظیر گندله وفولاد هیچ دغدغه ای در خصوص تامین منابع مالی نداریم چرا که از طریق فاینانس انجام گرفته است. طرحهای راه آهن، اصلاح خط و پر عیار سازی نیز به مراحل نهایی رسیده و جمع بندی شده است.تنها دغدغه ما، تامین هزینه های جاری شرکت ، خصوصا تامین منابع مالی جهت پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان( ماهیانه در حدود بیست و دو میلیارد تومان) است. تامین این مبلغ به صورت ماهیانه کار طاقت فرسا و مشکلی است.
در این جلسه، رحمان مظفری مدیر طرح فولاد” بافق کسری”، از عقد قرارداد اجرایی این کارخانه با شرکت ساینو استیل چین، و شرایط قرارداد، برای حاضران گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه