معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج:

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار مقابله با ترفندهای دشمن است

کد خبر : 597
شنبه 11 آذر 1391 - 05:05

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای تقابل با ترفندهای دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، سردار عبدالرضا آزادی در آیین هم‌اندیشی اساتید بسیجی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه بوعلی سینا افزود: تشدید تحریم‌ها به منظور تضعیف اقتصاد ملی و اراده ملی است که در دستور کار دشمنان نظام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مجموعه‌ای برای تبیین اندیشه ولایت است، اظهار داشت: این سازمان اقدام به تجزیه و تحلیل منویات رهبری به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ، اقتصاد کلان و خرد را مؤلفه مهم در فرمایشات رهبری بیان کرد و گفت: سازمان بسیج فرمایشات رهبری را در 12 مؤلفه از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی استخراج کرده است.

وی با بیان اینکه دولت نقش محوری در اقتصاد کلان دارد، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی، پیاده‌سازی اصل 44 قانون اساسی، کاهش وابستگی به نفت، حرکت با برنامه و بدون شتاب‌زدگی، تسلط بر مدیریت منابع ارزی و اعتباری، و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان از محورهای اقتصاد کلان است.

سردار آزادی مردم و نخبگان را محور اصلی اقتصاد خرد دانست و افزود: استفاده بهینه و حداکثری از منابع و ظرفیت‌‌ها، ‌تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی با ترویج تولید داخلی، ترویج روحیه خودباوری و خوداتکایی و مردمی کردن اقتصاد از مولفه‌های اقتصاد خرد است.

وی توجه به آموزه‌های دینی و نهادینه شدن فرهنگ نگرش به کار و فعالیت را به عنوان عبادت و جهاد در راه خدا امری خداپسندانه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به موارد ذکر شده موجب تقویت فرهنگ کار و تولید می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: باید ملت ایران از اجناس و کالاهای تولید داخل استفاده کنند تا شاهد کاهش روز افزون کالاهای غیر ضرور به کشور باشیم.

وی با اشاره به ورود سالانه 64 میلیارد دلار کالا به کشور تصریح کرد: این در حالی است که 24 میلیارد دلار از این میزان، کالاهای لوکس و تزئینی را شامل می‌شود که وارد نکردن آنها خللی در کشور ایجاد نمی‌کند.

سردار آزادی در پایان افزود: ترویج مشاغل خانگی، کارآفرینی، ارائه ایده‌های نو در اشتغال، پرورش دام و طیور خانگی و ترویج کشاورزی زمینه‌ای برای حمایت از تولید داخل را فراهم خواهد کرد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه