وزیر نفت خبر داد

امضای قرارداد نوسازی 140هزار دستگاه ون و تاکسی فرسوده/ منعی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت وجود ندارد

کد خبر : 6984
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 08:00

وزیر نفت با اعلام این خبر که محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی از صنعت ایران وجود ندارد، گفت: در صورت وجود تقاضا، بررسی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن نامدار زنگنه امروز در مراسم امضای قرارداد نوسازی 140 هزار تاکسی میان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور اظهار داشت: 140 هزار ون و تاکسی تولید داخل کم‌مصرف و پایه گازسوز جایگزین مدل‌های فرسوده خواهد شد. تصمیم بر این شد که 635 میلیون دلار از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت به صاحبان تاکسی و ون یارانه اختصاص دهد.

وی افزود: آنچه که امروز قراردادش امضا شد برای 10 هزار تاکسی بود که به سرعت توسعه پیدا خواهد کرد، هفته گذشته با حضور وزیر راه و ترابری جایگزینی کامیون‌های فرسوده و راه‌آهن که ارزش آن بالغ بر 7.5 میلیارد دلار بود به امضا رسید.

وزیر نفت درباره مترو و استفاده از آن در جریان بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطرنشان کرد: طرحی را برای استفاده از زیرساخت‌های مترو به شورای اقتصاد بردیم که در صورت تصویب آن باید در اولویت اول در تهران مورد توجه قرار گیرد.

زنگنه افزود: دولت می‌تواند از محل ماده 12 قانون رفع موانع بخش تولید بخشی از منابعش را صرف توسعه مترو کند. 

وی در رابطه با ناوگان ریلی نیز گفت: این کار پس از صرفه‌جویی پرداخت‌ها انجام خواهد شد.در صورتی که حمل بار به جای جاده از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی صورت پذیرد و گزارش نهایی آن نیز ارائه شود پرداخت‌ها را انجام خواهیم داد.

وزیر نفت در رابطه با خودروهای نیسان وانت گفت: این تسهیلات نیز می‌تواند شامل رانندگان این وسایل نقلیه شود. در کوتاه‌مدت موتورهای دیزلی برایشان تعبیه شود که مصرف کمتر و راندمان بیشتری دارند امیدواریم در ‌آینده این وسایل نقلیه فرسوده از کشور جمع‌آوری شود. 

زنگنه همچنین گفت محدودیتی برای سرمایه‌گذاری از سوی شرکت آمریکایی در ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/م

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه