در گفتگو با یک اقتصاد دان مطرح شد؛

امواج ناکارآمدی بانک ها در اعطای تسهیلات تولیدی

کد خبر : 8127
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 10:35

عبدالمجید شیخی گفت: موج‌ ناکارآمدی بانک ها در اعطای تسهیلات تولیدی نیاز دارد تا یک نقشه جامع و نه تنها موردی و در پایان دوره فعالیت آقای سیف بلکه در مدت زمانی چهار ساله مورد باز بینی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، عبدالمجید شیخی اقتصاددان، اظهار داشت:  شاید بتوان ادغام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ضعیف را شاخصی برای استفاده ظرفیت کامل نظام بانکی لحاظ کرد. از اینرو ادغام را می‌توان نسخه‌ای جهت حرکت اقتصادی جدید در نظام بانکداری به شمار آورد اما بانک مرکزی هم نباید نقش کنترلی و نظارتی را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه بانک ‌ها باید بتوانند جبهه های جدیدی را به روی اقتصاد کشورمان و بخش تولیدی بازکنند افزود: رشد بی‌رویه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کاهش توان و رفاه ملی و انزوای اقتصادی را به بار خواهد آورد.

وی در ادامه بیان داشت: موج‌های ناکارآمدی بانک ها در اعطای  تسهیلات تولیدی نیاز دارد تا یک نقشه جامع و نه تنها موردی و مقطعی در پایان دوره فعالیت آقای سیف رییس فعلی بانک مرکزی بلکه در چارچوب سیاست‌های کلان اعم از مالی، پولی  در مدت زمانی چهار ساله مورد باز بینی قرار گیرد.

شیخی خاطر نشان کرد: اولویت بانکی باید به اعطای تسهیلات تولیدی باشد.  به این ترتیب که نظام بانکی، بخش مربوط به  اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاری در امور اقتصادی مختلف، از میزان مشتریان بیشتری برخوردار باشد. متاسفانه در شرایط کنونی کشورمان چنین وضعیتی مشاهده نمی‌شود. تنها بخش پویایی که مشاهده می‌شود نظام پرداخت و دریافت مشتری است. از اینرو اقتصاد کشورمان با فزونی عددی بانک ها، همخوانی ندارد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه