مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارگری کشور؛

اولین جلسه هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت برگزار شد/ تحقق اقتصاد مقامتی نیازمند کار فرهنگی است

کد خبر : 8536
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 13:16

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به برگزار اولین جلسه هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگری کشور، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن آن نیازمند کار فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، اولین جلسه از هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور روز گذشته در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

مهدی وکیلی مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور با اشاره به اهداف هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت اظهار داشت: هدف ما در این مجموعه ترویج مباحث تعلیم و تربیت بصورت عملی در واحدهای تولیدی می‌باشد که روز گذشته هم طی این جلسه پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی از دیدگاه نظام تعلیم و تربیت و راهکارها و پیشنهاداتی  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور با بیان اینکه بیشترین دغدغه ما مباحث اقتصادی واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: فرهنگ سازی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در جلسات هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت می‌باشد که چگونه می‌توانیم با استفاده از فرهنگ سازی در حوزه محتوی، تولید فیلم و مستند سازی به تحقق این امر کمک کنیم.

وکیلی افزود: یکی دیگر از مسائلی که تلاش داریم تا این موضوع را در واحدهای تولیدی جا بیاندازیم اهمیت کار و تلاش از دیدگاه اسلام، بزرگان دینی، تاریخی و اجتماعی است تا  بتواینم با جا انداختن این موضوع در اجتماع به سمت حل شدن معضلات اقتصادی که در کشور وجود دارد حرکت کنیم.

وی با عنوان اینکه در این جلسات از نظرات کارشناسان و خبرگان حوزه کار و تولید استفاده خواهیم کرد، افزود: لازم و ملزوم امور اقتصادی کار فرهنگی است، ما در بحث ‌های اقتصادی که موضوع وجدان کاری و سعی و تلاش مطرح است نیازمند کار فرهنگی و فرهنگ سازی هستیم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور ادامه داد: با بررسی تاریخچه اقتصاد کشورهایی که در این حوزه پیشرفت کرده‌اند متوجه اهمیت فرهنگ سازی و کارفرهنگی در رشد و پیشرفت اقتصادی می شویم.

وکیلی با توجه به اینکه تربیت و الگو محور شدن نیروی کار در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ الگوی مصرف و الگوی کار سالم در تربیت نیروی کار مورد استفاده قرار نگیرد و ترویج این فرهنگ در میان کارگران زحمت کش واحدهای تولیدی جا نیفتاد شاید کمی سخت بتوان در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش تولید قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه تربیت و فرهنگ سازی در هر شخصی باید از سنین بسیار پائین آغاز شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه تربیت باید از بدو تولد در هر فردی صورت بگیرد اما این بدان معنا نیست که وقتی شخصی وارد بازار کار شد دیگر مسائل تربیتی و فرهنگی نیز برای او غافل شد.

مسئول تعلیم تربیت سازمان بسیج کارگری کشور افزود: کارگری که در کارخانه و یا واحد تولیدی مشغول به کار است باید بداند که رزق حلال علاوه بر اثراتی که در حوزه کار و تولید دارد چه اثراتی بر خود فرد و زندگی شخصی خود و خانواده‌اش دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صمیمی بودن روابط بین کارگر و کارفرما یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و خوشبختانه حدود 1 سال و نیم که حلقات صالحین ما در واحدهای تولیدی سعی در ایجاد این روابط خوب و همچنین فرهنگ سازی‌های مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی هستند.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه