اولین واحد تولید کاغذ از سنگ در یزد افتتاح شد

کد خبر : 5460
شنبه 20 شهریور 1395 - 12:24

نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در کشور با سرمایه گذاری گ پیشگامان کویر یزد با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،استاندار یزد ،مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان یزد ،مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد و جمعی از مدیران ارشد کشوری و استانی در یزد افتتاح شد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، در جریان سفر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یزد، به مناسبت هفته تعاون، نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در کشور با سرمایه گذاری گروه تعاونی پیشگامان کویر به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این واحدی تولیدی تعاونی که در فاز نخست خود سالانه پنج میلیون تن کاغذ تولید می کند 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و قرار است در فازهای بعدی، میزان تولید به 30 میلیون تن در سال برسد.

گفتنی است در این مراسم، دکتر  ربیعی  با درج جملاتی بر روی نخستین کاغدهای تولیدی این کارخانه، برای  تولیدکنندگان و مبدعان این طرح که در جهت حفظ محیط زیست ارزش قابل توجهی دارد آرزوی موفقیت کرد.

خاطر نشان می سازد کاغذ سنگی، از سنگ آهک تولید می شود و دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که همین ویژگی ها، سبب برتری آن نسبت به نوع معمولی و درختی اش است.

از مهمترین ویژگی های کاغذهای سنگی، دوام آن در برابر رطوبت است تا جاییکه می تواند 50 سال در اقیانوس باقی بماند. همچنین ماندگاری بالا و عدم فرسودگی و قابلیت ماندگاری تا حداقل 700 سال از دیگر ویژگی‌های این  کاغذ به حساب می آید.

کاغذ سنگی تولیدی در استان یزد که مواد آن صد در صد از داخل کشور تهیه می شود با توجه به ویژگی هایی که دارد از قیمت به صرفه ای نسبت به کاغذ معمولی برخوردار است.

منبع خبر/ بسیج کارگری یزد

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه