سردار نقدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد:

ایجاد 230 هزار شغل در 3 سال توسط بسیج بدون تحمیل یک ریال به دولت

کد خبر : 6305
یکشنبه 7 آذر 1395 - 08:43

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در فیلم معمای شاه و یتیم‌خانه ایران جنایت‌های آنان و هم پیمانانشان را دیدیم و متوجه می‌شویم تعامل با آمریکا و انگلیس جز مشکلات اقتصادی چیزی در بر ندارد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی به دنبال القا این موضوع هستند که برای پیشرفت نیاز به کمک ابرقدرت ها داریم، اظهار داشت: برخی می گویند برای پیشرفت راهی جز خضوع در برابر قدرت‌های شیطانی نداریم اما ما رفتار قدرت‌های شیطانی را در تاریخ دیده‌ایم.

وی به گوشه ای از رفتار های استعماری آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: در فیلم معمای شاه و یتیم‌خانه ایران جنایت‌های آنان و هم پیمانانشان را دیدیم و متوجه می‌شویم تعامل با آمریکا و انگلیس جز مشکلات اقتصادی چیزی در بر ندارد. عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و اگر بخواهد استقلال داشته باشد و با آمریکا تعامل نکند به طور طبیعی باید برجسته‌ترین دانشگاه‌های علوم نفت را دارا باشد و این کشور باید ابزار استخراج و فرآوری نفت را بسازد و بهترین دکل‌ها، پمپ ها و کشتی‌های نفتکش باید در آنجا ساخته شود اما آیا در حال حاضر عربستان می‌تواند یک پیچ دکل بسازد؟! نه؛ چراکه کسی که با غرب تعامل کند نباید چیزی بلد باشد.

نقدی با تأکید بر اینکه کلید پیشرفت استفاده از توان مردم است نه رابطه با قدرت‌ها، افزود: برای پیشرفت باید به مردم و توان آن ها تکیه کنیم. به جای دل خوش کردن به قدرت‌های شیطانی به مردم دلخوش باشیم، مردمی که 30 سال علیه آن ها تهاجم فرهنگی شد طوری که 200 شبکه تلویزیونی و 80 شبکه رادیویی ماهواره ای فارسی زبان صبح تا شب و شب تا صبح علیه ارزش‌های این مردم سمپاشی کردند و نتیجه این سمپاشی با فرهنگ کثیف غربی این بود که امروز جوانان ما برای رسیدن به درجه شهادت التماس می‌کنند.

 وی به دیدار اخیر بسیجیان با امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: در این دیدار خدمت ایشان عرض کردم گاهی در بین جوانان افرادی هستند که با اصرار حتی می‌خواهند لباس ما را پاره کنند تا جواز حضور در جبهه دفاع از حرم را بگیرند، قدر این ملت و ارزش‌ها را باید دانست، ملتی که روز اربعین با وجود تبلیغات ضدارزشی در حرم سیدالشهدا حضور یافتند و حتی آنهایی که در ایران بودند به سمت امامزاده‌ها و اماکن متبرک شهرشان رفتند.
 
وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج به فرمان رهبر کبیر انقلاب، اذعان کرد: 37 سال از فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل نیروی مردمی بسیج می گذرد و امروز حقیقت بسیج در عالم متجلی شده و این نسخه شفابخش نه تنها ملت قهرمان ایران اسلامی را در یک مسیر عزتمند به سوی قله‌های شکوفایی پیش برده بلکه امروز الهام‌بخش آزادگان جهان است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین به الگو شدن بسیج در منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای منطقه تلاش می‌کنند تا الگویی شبیه بسیج را پیاده کنند و حتی از کشورهای غیراسلامی به سراغ بسیج می‌آیند و با عزم راسخ و شگفت‌زده برای پیاده‌سازی این نسخه شفابخش اقدام می‌کنند.
 
وی در ادامه بسیج را ریشه در نظام حکومت‌داری و مدل مملکت‌داری اسلامی دانست و یادآور شد: جهاد و جنگ یک مسئله پیچیده است اما ما بسیج را داریم و در احکام رساله در فصل دفاع حکم بر این است که اگر دشمن به بلاد مسلمین هجوم آورد بر تمام آحاد مسلمین اعم از زن و مرد واجب است از سرزمین اسلام دفاع کنند. حتی در احکام عبادی که ظاهرا شخصی هستند نیز بسیج متجلی است. به طوری که در نماز هم، نماز جماعت و جمعه آمده است که مسلمانان گرد هم می‌آیند تا از مشکلات یکدیگر باخبر شده و به هم کمک کنند.

سردار نقدی تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مردم‌سالاری دینی فقط پای صندوق‌های رای نیست بلکه حضور مردم در تمام شئون اجتماعی و مشارکت مردم در اداره جامعه است که این مسئله ریشه در سنت پیامبر دارد که همه باید حضور داشته باشند و بر اساس این دید می‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم.

 وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی(ره) در آخرین پیام خود به بسیج فرمودند شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد، کار شما به پایان نرسیده و انقلاب اسلامی نیازمند فداکاری شماست، این نشان برجسته‌ای است که امام خمینی به بسیج داده و کمتر بیان شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این جمله رهبر انقلاب که "بسیج کلید طلایی حل مشکلات است" افزود: تمام مسئولان در قوای سه‌گانه باید این جملات امام و رهبری را با دقت مرور کنند که امام فرمودند مسئولان به کمک بسیح است که می‌توانند اثبات کنند بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی عزتمندانه با صلح و آزادی رسید. اگر امروز مدیران کشور این رهنمودهای امام و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب را خوب ببینند و استفاده کنند تمام مشکلات کشور حل می‌شود و ما هیچ احتیاچی به هیچ قدرتی نداریم.

وی در پایان با بیان اینکه بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی گام های مهمی برداشته است، افزود:‌ بسیج در عرض 3 سال، 230 هزار شغل را بدون تحمیل یک ریال به دولت ایجاد کردند، 14 میلیون قطعه طیور در عرض 3 روز واکسینه می‌شود که این کار یک کار جهانی است، در پارک گفتگو نیز نمایشگاهی ایجاد شده است.

 

منبع خبر/ سازمان بسیج مستضعفین

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه