مدیرعامل ایران کد‌ اعلام کرد:

ایران هم‌اکنون 900 هزار نوع کالا تولید می‌کند

کد خبر : 542
دوشنبه 3 مهر 1391 - 11:23

در ایران بیش از 900 هزار نوع کالا در همه بخش‌ها و حوزه‌ها تولید می‌شود که از این مقدار 250 هزار نوع کالا در بخش مواد غذایی دسته‌بندی می‌شود.

 

غلامزاده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی تولید ایرانی با تأکید بر این که سهم عمده تولید در کشور به لحاظ حجم و میزان در اختیار بخش کشاورزی است، افزود: در بحث تنظیم واردات کالا به کشور باید مطالعه دقیق و انسجام یافته‌ای انجام شود تا بر اساس آن و با توجه به انواع کالاهای تولیدی و کالاهای نیازمند حمایت، واردات را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور بیش از 900 هزار نوع کالا تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود، گفت: از این حجم بیش از یک چهارم یعنی در حدود 250 هزار نوع کالای خوراکی تولید می‌شود.

غلامزاده ادامه داد: در زمینه واردات نیز سهم قابل توجهی به مواد غذایی و خوراکی اختصاص دارد و این در حالی است که با واردات برخی از اقلام خوراکی، بازار محصولات کشاورزی کشور با نوسان قیمت و رکود در فروش مواجه می‌شوند.

وی با بیان این که صدور کد شناسایی ایران کد به اقلام کالایی وارداتی مرحله نخست در انجام واردات کالا است، اظهار داشت: پیش از این مرحله در نهادهای تصمیم‌گیر مصوب می‌شود که کالایی وارد بشود و پس از این مرحله نیز در موسسه استاندار، کیفیت کالاها ارزیابی می‌شود، بنابراین در این میان ارائه کد شناسایی ایران کد به تنهایی قادر به تنظیم واردات نیست.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ( ایران کد)‌ با اعلام این که پس از اجرای طرح شبنم و الحاق کد شناسایی ملی به کالاها و خدمات میزان و حجم قاچاق کالا و خدمات ورودی و خروجی کشور روندی کاهشی داشته است، یادآور شد: فرهنگ سازی در میان افراد جامعه برای مصرف کالاهای مجاز و باکیفیت مهم‌ترین رویکرد اجرایی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی و ارتقای سطح بازدهی پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصادی کشور است.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه