مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

بانک ها باید در جهت حمایت از کار و کارگر قدم بردارند، نه در جهت تملک و تعطیلی کارخانجات

کد خبر : 15482
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 12:00

دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به تملک بانک ها بر 1460 کارخانه، از همراهی دستگاه قضا و دادستانی استان ها در برطرف نمودن مشکلات کارخانجات و بازگشت آنها به چرخه تولید تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، صبح امروز چهارشنبه 08/05/99 دکتر علی حسین رعیتی فرد  مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با حضور در برنامه صبح بخیر ایران که از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به تشریح اثرات تعطیلی و تملک 1460 کارخانه توسط بانک ها پرداخت.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: بانک ها 1460 کارخانه و مراکز تولیدی را به دلیل بدهی و عقب افتادگی اقساط تسهیلات دریافتی آن را به تملک خود درآورده و همین امر موجب تعطیلی کارخانجات تولیدی و بیکاری عده ی زیادی از کارگران گردیده است.

رعیتی فرد افزود: بیشترین تعطیلی در استان های صنعتی کشور می باشد که این عدم همراهی و تعامل بین بانک ها و کارخانجات باعث شده که تولید و  به طبع آن اقتصاد دچار مشکل شود.

ایشان در ادامه با اشاره به تعطیلی کارخانجات و بیکاری تعداد کثیری از کارگران افزود: بسیاری از کارخانجات پس از تملک بانک ها به صورت یک مکان متروکه و مخروبه رها شده و هیچ فعالیتی در آنها انجام نمیگیرد و این امر خود خسارت هنگفتی را به کشور وارد میکند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در سال گذشته سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مشکل 280 کارخانه و مراکز تولیدی را برطرف و مجدد به چرخه تولید باز گرداند.

رعیتی فرد افزود: کار های خوب و بزرگی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها انجام گرفته که میتوان به بازگشت کارخانه پوپلین پس از هشت سال به چرخه تولید اشاره کرد.

ایشان در پایان با اشاره به کمک های حمایتی دستگاه قضا گفت: امیدواریم با این روندی که دستگاه قضایی کشور و شخص رئیس محترم قوه قضائیه در پیش گرفته و با سفر های استانی و حضور در جلسات رفع موانع تولید به مرتفع شدن مشکلات و سریع تر به نتیجه رسیدن آنها کمک میکنند شاهد اتفاقات خوبی در بحث کار و تولید باشیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه