در گفتگو با کارگر نمونه بسیجی مطرح شد:

با ابداع خود کالای خارجی یک میلیارد تومانی را با 50 میلیون تومان هزینه تولید کردیم

کد خبر : 6896
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 13:22

کارگر نمونه مس سرچشمه گفت: با بازسازی و ایرانیزه کرده دستگاه سایلنسر یا در اصطلاح صدا خفه کن توانستیم در تولید این کالای صنعتی خودکفا شویم و صرفه جویی بالایی را در هزینه ها داشته باشیم.

حسین علی حکیمی سرپرست بهداشت صنعتی کارخانه مس سرچشمه در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: در سال 94 به عنوان کارگر برتر استان کرمان برگزیده شدم و دلیل آن طراحی و ساخت سایلنسر بر روی بنز های خروجی نیروگاه حرارتی بود که باعث کاهش آلودگی صوتی شد.

 

وی ابراز کرد: من از سال 74 مشغول به کار در کارخانه مس سرچشمه شدم و یکسال دیگر بازنشسته می شوم اما در این مدت پایانی هم دست از کار نکشیده و در جهت رفاه حال کارگران مس سرچشمه این ابداع را انجام دادم.

 

این فارغ التحصیل بهداشت حرفه ای ادامه داد: طرح بومی سازی و داخلی کردن سایلنسر طرح بسیار پر بازدهی بود چرا که با این طرح توانستیم عوام زیان آور کار که یکی از مهمترین آنها بحث صداهای مزاحم هست را کاهش داده و به کارگران این خدمت را ارائه دهیم.

 

وی مطرح کرد: از حدود سال 61 که کارخانه مس سرچشمه راه اندازی شد در دستگاه های آن مشکل صدا وجود داشت چرا که صدای دستگاه های خروجی نیروگاه بسیار بالاست و موجب مزاحمت زیاد و کاهندگی اعصاب کارگران می شد اما پس از چندی سایلنسر هایی البته مختصر تر از سایلنسر نوع آخر طراحی شده که روی بنز های خروجی قرار می گرفت.

 

حکیمی اضافه کرد: این دستگاه در خارج از ایران تولید می شود اما مسئله این است که هزینه خرید آن یک میلیارد تومان است و این این کار باعث صرفه هزینه بسیار بالایی می شود به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را تولید داخلی کنم که 50 میلیون بیشتر هزینه ندارد و در این راه شرکت مس سرچشمه هم کمک فراوانی کرد.

 

وی ادامه داد: ما با تکیه بر اصولی که در کتاب ها و منابع علمی وجود  داشت این سایلنسر ها را طراحی داخلی کردیم و با این کار دانش آن را هم به دست آوردیم.

 

وی افزود: مدت 9 ماه طراحی تا ساخت سایلنسر ها به طول انجامید که باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان و جلوگیری از آسیب شنوایی و صرفه جویی های دیگر شد.

 

وی اظهار کرد: وقتی صدا کم شود 17 درصد از خطرات قلبی کارگران کاهش پیدا می کند که این ابداع کمک زیادی در این زمینه کرد.

 

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه