رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان مطرح کرد :

بدهی15 میلیارد تومانی صندوق بازنشستگان فولاد به مراکز درمانی دردسر ساز شد

کد خبر : 6834
چهارشنبه 29 دی 1395 - 07:15

"هوشنگ انکوتی"رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان گفت : متاسفانه در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد بیش از 15 میلیارد تومان به مجموعه ی درمانی استان کرمان هم دولتی و خصوصی بدهکار است ، لذا در حال پیگیری مرتفع شدن این امر هستیم.

به گزارش "بسیج کارگری کرمان "هوشنگ انکوتی رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان در خصوص وضعیت بیمه ای و خدمات درمانی بازنشستگان در سطح استان کرمان گفت : اینن ذهنیت برا همه وبه وجود آمده ست که قرار است این صندوق تحت نظر سازمان تامین اجتماعی اداره شود کهه امری کاملا نادرست و اشتباه است .

وی به نگرانی ها ی بیمه ای بازنشستگان در خصوص عدم پذیرش دفترچه های درمانی این قشر از سوی برخی از بیمارستان های شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت : متاسفانه در حال حاضر  صندوق بازنشستگی فولاد بیش از 15 میلیارد تومان به مجموعه ی درمانی استان کرمان  هم دولتی و خصوصی بدهکار است ، لذا در حال پیگیری مرتفع شدن این امر هستیم .

انکوتی به قطعیت ارتباط دو بیمارستان حضرت فاطمه و سید الشهدا با صندوق بازنشستگان فولاد ، اذعان کرد : به غیر از دو بیمارستانی که قطع رابطه کردند چند بیمارستان دولتی هم تذکر کتبی داده اند ودر خواست وصول مطالباتشان شدند در پی همین اتفاق چندی پیش  با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس و با حضور مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشوری جلسه ای  برگزار و مقرر شد که تا پایان سال جاری بدهی درمان کرمان به روز شود که این مشکل درمانی بازنشستگان استان هم مرتفع شود .

رئیس هیات مدیره کانون صندوق بازنشستگان صنعت  فولاد کرمان  ادامه داد : اساسنامه ای که از طرف وزارت کشور تدوین شده است  مستقل و مدافع حقوقی بازنشستگان است و حتی  صندوق با این اساسنامه می تواند در مراکز  دولتی ، مجلس شورای اسلامی و ..... ورود کند تا بازنشستگان به حق و حقوق خودشان برسند .

وی افزود :  صندوق بازنشستگی فولاد 84 هزار نفر را در کل کشور تحت پوشش خود دارد که نزدیک به 15 هزار نفر از این تعداد را بازنشسته گان ذغال سنگ کرمان  تشکیل می دهند که از این تعداد  نزدیک به 70 درصد در استخراج های معادن ذغال سنگ که بیش از 300 تا 400 متر زیر زمین و در لایه های 30 یا 40 سانتی به تولید ذغال اشتغال داشتند تا مجموعه صنعت کشور را به گردش در آوردند و همین امر سبب شده است که کرمان به عنوان صنعت مادر شناخته شود.

انکوتی با بیان اینکه صنعت فعلی مدیون بازنشستگان است تصریح کرد : صندوق بازنشستگان فولاد با توجه به اینکه کسوراتی از این عزیران در زمان اشتغال کسر کرده است ، وظیفه داردکه پرداخت مستمری این افراد و درمان آنان را بر اساس آیین نامه صنعت بازنشستگی فولاد  به نحو احسنت انجام بدهد حتی اگر این خدمت افزایش حقوق باشد .

وی ادامه داد : هر ساله اگر به شاغلین صنایع فولاد درصدی اضافه حقوق تخصیص داده شود باید طبق اساسنامه این درصد به مستمری بازنشستگان هم اضافه گردد لذا بزرگترین درخواست مسئولان کانون ها و صندوق های بازنشستگی از دولتمردان حفظ آیین نامه صندوق بازنشستگان فولاد است ، نباید این آیین نامه به هیچ وجه تغییر داده و یا به تعلیق درآید.

انکوتی به  مفاد آیین نامه صندوق بازنشستگان فولاد اشاره کرد و گفت : حقوق بازنشستگان باید مانند شاغلین این عرصه و طبق مصوبات دولت در ابتدای هر سال تغییر باید و اگر درصدی افزایش حقوق برای شاغلین در نظر گرفته شد در مورد بازنشستگان نیز باید اعمال گردد .

وی به دومین بند از مفاد آیین نامه صندوق بازنشستگی اشاره کرد و ابراز داشت : نحوه درمانی  اعضای کانون بازنشستگان فولاد نوعی خاص از درمان  است زیرا بیش از 70 درصد ، شامل بیماری های قلبی و ریوی است و گرچه این بیماری ها مسری نیستند اما بعضی از بازنشستگان ذوب آهن همسرانشان هم به این بیماری های روی دچار شده اند که با دریافت اکسیژن مصنوعی از سوی صندوق ادامه حیات می دهند .

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان ابراز کرد :  با این اوصاف اگر به این شکل خدمات دهی درمانی  لطمه ای وارد شود و یا زیر نظر سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد بزرگترین فاجعه  برای بازنشستگان فولاد رخ خواهد داد .

انکوتی اذعان کرد : چندی پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که دولت موظف است ظرف سه سال آینده در برنامه ششم توسعه بدهی خود را به صندوق بازنشستگی فولاد بپردازد این بدهی طی اکچوئری بیمه ای  (تکالیف مبتنی بر محاسبات بیمه ای ) که در ابتدای سال جاری به تایید سازمان خصوصی سازی کشور رسیده است تقریبا نزدیک به 24 هزار میلیارد ریال است و مجلس نیز برای تاییدیه این اکچوئری توسط سازمان خصوصی سازی تاکید داشته است تا دولت بتواند بدهی خود را به وزارت رفاه و وی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد .

وی با بیان این مطلب که صندوق بازنشستگان فولاد زیز نظر سازمان تامین اجتماعی نیست، ابراز کرد : صندوق بازنشستگان فولاد نه زیر نظر این سازمان است و نه خواهد رفت زیرا صدمات بسیاری را برای مابوجود می آورد ،  بازنشستگان فولاد با صندوق بازنشستگی مستقل فولاد زیر نظر وزارت رفاه در کنار صندوق سازمان تامین اجتماعی  است و بر اساس  آخرین مصوبه مجلس تمام صندوق های بازنشستگی باید زیر نظر وزارت تعاون اداره شوند .

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان ادامه داد : بیمه ی درمانی بازنشستگان فولاد از فرانشیز 5 تا10 درصدی برخوردار است ،در حالی که جانبازان و از کارافتادگان ما از صفر درصد فرانشیز نیز برخوردارند ، اما متاسفانه بیمه تامین اجتماعی تا 80 درصد فرانشیز دریافت می کند اما بیمه خاص بازنشستگان فولادکه مختص بیماری های خاص معدنی  است را نمی شود جایگزین ساخت  کسی با این امر که بیمه صندوق فولاد حذف و یا با بیمه دیگری جایگزین شود موافق نیست و نخواهد بود .

انکوتی ضن اشاره به این مطلب که صندوق فولاد با مشکل معوقات حقوق در گذشته روبه رو بود  ، گفت : با تجمعی که در تاریخ 95/01/30 در مقابل مجلس توسط بازنشستگان سراسر کشور صورت گرفت، صندوق فولاد توانست در بودجه 95 یک ردیف بودجه ای را دریافت کند و ملجس هم تصویب کرد نزدیک به هزار و هشتصد میلیارد از محل بودجه درآمد های دولت به صورت ماهیانه به صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت کند لذا این اتفاق د رحال وقوع است و امسال با معوقات حقوقی روبه رو نیستیم

وی ادامه داد : با توجه به مصوبات امسال مجلس در برنامه ششم توسعه ان شاءالله سال آتی را نیز با دریافت یک ردیف بودجه ای به آرامی سپری خواهیم کرد .

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم دولت سریعتر بدهی خود را به صندوق بازنشستگی فولاد بپردازد تا بازنشستگان ما دغدغه کسب حقوق و هزینه درمان نداشته باشند ،  اما  از بازنشستگان تحت پوشش نیز خواستاریم  تا قبل از انجام هرنوع آزمایش و یا عمل جراحی  و درمانی برای کسب اطلاعات بیشتر از نوع خدمات درمانی و پرداخت هزینه آن با صندوق بازنشستگان مشاوره داشته باشند تا بعد از اتمام درمان درگیری ذهنی برای دریافت هزینه های خود نداشته باشند .

انتهای پیام /

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه