برگزاری نشست ویژه ساماندهی کارگران پلاسکو/ از بیمه بیکاری تا جانمایی اصناف

کد خبر : 6943
شنبه 9 بهمن 1395 - 07:35

نشستی با محوریت ساماندهی کارگران پلاسکو پس از حادثه تلخ آتش‌سوزی در استانداری تهران با حضور مدیران وزارت کار و اداره کار استان تهران در حال برگزاری است که بیمه بیکاری و جانمایی اصناف از اهداف دیگر آن است.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از حادثه تلخ آتش‌سوزی مرکز پوشاک تهران (پلاسکو)، هزاران کارگر و صدها کارفرما در این مرکز تجاری بیکار شده‌اند و برای ساماندهی شرایط، اقداماتی در وزارت کار پیگیری و دنبال شد. 

براساس این گزارش، ثبت‌نام بیمه بیکاری برای افرادی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند، آغاز شده است و به دنبال آن، مقرری بیکاری برای سایر کارگران مشغول به کار، در این ساختمان، در اداره کار پیگیری می‌شود. 

طبق بررسی‌های خبرنگار فارس، تمام افراد شاغل در مرکز تجاری پلاسکو، با ارسال مشخصاتی در اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری تشکیل پرونده می‌دهند، حتی اگر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نباشند. 

بر همین اساس، تمام کارگران ثبت نام می‌شوند تا زمان یافتن شغل جدید، برای مدت محدودی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد. 

طبق آخرین اطلاعات کسب شده از اداره کل کار استان تهران، پرداخت مقرری سه ماهه به تمام کارگران غیربیمه پیشنهاد شده، اما میزان پرداخت شرایط دیگر هنوز مشخص نیست. 

علاوه بر این، نشستی در استانداری تهران با مسئولان وزارت کار هم‌اکنون در حال برگزاری است که نحوه ساماندهی کارگران و جانمایی تولیدکنندگان پوشاک پلاسکو نهایی شود و اعتبارات لازم نیز برای آن به طور دقیق مشخص شود. 

به گزارش فارس، مقرری بیمه بیکاری از حداقل شش ماه آغاز می‌شود و برای متأهلان با شرط میزان سوابق بیمه‌ای، تا 50 ماه افزایش پیدا می‌کند. 

ظاهراً قرار است تا برای افرادی هم که بیمه نبوده‌، اما در ساختمان پلاسکو مشغول به کار بوده‌اند، حداقل سه ماه مقرری بیمه بیکاری تعلق بگیرد که شرایط آن، ثابت شدن ادعای افراد مبنی بر اشتغال به کار در ساختمان پلاسکو است. 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه