در دهه مبارک فجر و در استان فارس رخ داد:

برگزاری نود و پنجمین کارگروه ملی رفع موانع تولید کشور در شیراز

کد خبر : 14693
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 13:02

در راستای اجرای سیاستهای کلی رفع موانع تولید و با هماهنگی های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس جلسه مشترک کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دکتر میثم زالی دبیر کارگروه ملی ،دکتررعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگری کشور و اعضاء کارگروه در استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، ستاد کارگروه ملی رفع موانع تولید در استان فارس و با حضور دکتر زالی دبیر کارگروه رفع موانع تولید ملی، دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، رحیمی استاندار فارس، سردار بوعلی جانشین سپاه فجر،دکتر محمودی نماینده دادستان کل کشور، دکتر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، دکتر نجیبی معاون دادگستری، نماینده بانک مرکزی از تهران و همه مدیران استانی مرتبط با این حوزره در سالن شهید قاضی استانداری برگزار و مشکلات 28 شرکت به صورت مورد به مورد بررسی و مصوب گردید که مشکلات آن ها برطرف گردد.

دکتر زالی دبیر کارگروه رفع موانع تولید ملی گفت: در بازدید از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شیراز شاهد تولید محصولاتی هستیم که زمانی از کشورهای خارجی وارد می شدند ولی اکنون با استفاده از فرصت تحریم و باور به جوانان و متخصصان داخلی شاهد راه اندازی خطوط تولید محصولاتی هستیم که بدست توانمند نیروهای بومی برای تأمین نیاز داخل ایجاد شده است.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور با تاکید بر اینکه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجراست در خصوص بانک‌ها تأکید کرد: بیش از ۲۴۰۰ بنگاه اقتصادی در کشور درتملک بانک ها می باشد و بانک‌ها در کل کشور مکلف هستند تا تعیین تکلیف واحدهای تملیکی خود را در سطح استان‌ها مشخص کنند.

میثم زالی در ادامه افزود: شعبات مرکزی بانک‌ها مکلف شده‌اند تا تفویض اختیارات به واحدهای استانی صورت گیرد و مشکلات آنها در استان‌ها برطرف شود و اگر این تفویض اختیارات انجام نشود، بانک‌ها باید نسبت به اجرایی کردن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استانی اقدام کنند.

دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشورگفت: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در تمامی استان ها، رسالت خود را خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی می داند و در این مسیر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور افزود: در استان فارس و به همت بسیج کارگران و کارخانجات این استان و تلاش های بی شائبه برادر عزیزمان سرهنگ حمیدی مسئول بسیج کارگران و کارخحانجات استان اقدامات خوب و موثری در جهت بهبود شرایط کارخانجات استان انجام شده که امیدواریم این روند خوب و رو به جلو با پای کار آمدن تمام دستگاه های دولتی ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: با اجرای مصوبات کارگروه ملی بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در ارتباط با استمهال معوقات بانکی، تسهیلات جدید و مشکلاتشان با تامین اجتماعی و امور مالیاتی و... بزودی مرتفع خواهد شد.

مهندس ایزدی با اشاره به اینکه فارس رتبه سوم برگزاری منظم کارگروه تسهیل در کشور را دارد گفت: یکی از الویت های سازمان صمت استان فارس تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در مرکز استان و سایر شهرستانها بوده است و بصورت مستمر حضور در واحدهای تولیدی جلسات ستاد تسهیل برگزار و مشکلات پیگیری شده است.

دکتر حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در نود و پنجمین کارگروه ملی رفع موانع تولید با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید ترغیب به حمایت از کالاهای داخلی شوند بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد باید مردم و مسوولان بیش از پیش به حمایت از کالاهای داخلی ترغیب شوند اما در حال حاضر آن گونه که باید از این کالاها حمایت نمی‌شود

وی گفت : دادگستری فارس خود را مکلف می‌داند که در راستای تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی و معنویات مقام معظم رهبری از واحدهای تولیدی حمایت کرده و از تعطیلی واحدهای اقتصادی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه