برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان در معدن مس قلعه زری خراسان جنوبی

کد خبر : 9829
پنجشنبه 9 آذر 1396 - 11:23

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، چهارمین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان روز شنبه مورخ 96/9/4ساعت 9صبح در محل سالن جلسات معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور مسئول سازمان بسیج کارگری استان و رئیس واعضای شورای عالی قشر ،مدیر عامل معدن ،فرمانده حوزه وپایگاه مقاومت معدن و جمعی از مدیران عالی مرتبط با کار ، تولید و صنعت برگزار شد ابتدا مسئول سازمان بسیج کارگری ورئیس شورای عالی قشر ضمن خیر مقدم به کلیه حاضرین هدف از تشکیل جلسه را بیان نموده و به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله)در خصوص اهمیت تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخته و توطئه های دشمن در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و راهکارای مقابله با آن را برای همگان تشریح نمودند.

سپس مدیر عامل معدن مس قلعه زری گزارش کاملی از روند استخراج و امورات جاری  معدن را بیان و با اشاره به این که این معدن یکی از معادن قدیمی ایران بوده و هنوز این منطقه پتانسیل استخراج بیشتری را دارا میباشد و تجهیزات مستهلک و قدیمی پاسخ گوی این امر را نبوده اظهار داشت: طرح توسعه معدن به تهران ارسال شده و تنها با اجرای طرح توسعه که شامل اکتشاف ،استخراخ و فرآوری است میتوان این معدن را از بحران نجات داد.

وی افزود: هنوز نقاط بکر در این منطقه وجود دارد که استخراجی در آنها صورت نگرفته است و بهره برداری از آن نیاز به حمایت دارد .

مدیر علمل معدن مس قلعه زری با اشاره به اینکه برخی مشکلات و هزینه های معدن از جمله نگهداری و تعمیر مداوم تجهیزات و ماشین الات فرسوده و هزینه بالای نیروی انسانی شاغل بیان داشت: در برخی مواقع معدن در پرداخت هزینه ها از جمله مالیات ، حق بیمه و هزینه های دیگر با مشکلات مقطعی مواجه بوده که با مدیریت و اولیت بندی درپرداخت هزینه ها این مشکلات کاهش می یابد.

ایشان با اشاره به مصرف بالای آب درچرخه تولید معدن و همچنین آب شرب مصرفی خانوارها و هزینه بالای تصفیه آن تقاضای انتقال آب از دشت سرچاه عماری را داشته که مقرر گردید پیگیری های لازم از طریق مدیران استانی صورت گیرد.

از دیگر خواسته های ایشان استقرار پایگاه اورژانس 115 با توجه به بعد مسافت 175 کیلومتری معدن قلعه زری با مرکز استان  و140 کیلومتری با مرکز شهرستان وکمبود خدمات پزشکی ودندانپزشکی بوده  وهمچنین همکاری و مساعدت در وصول مالیات و حق بیمه کارگران بود که با توجه به حضور رئیس اداره دارایی و بیمه تامین اجتماعی شهرستان در جلسه قول تعامل ، همکاری  و مساعدت داده شد.

مدیر عامل معدن با اشاره به بدهی این معدن به بانک رفاه ،بانک تجارت ،سازمان صنعت،معدن و تجارت ،اداره برق و تامین اجتماعی و پرداخت 500 میلیون تومان بدهی های گذشته اشاره نموده و با اشاره به مدیریت هزینه و درآمد حاصل از معدن عنوان نمود با تعامل خوب و سازنده با شرکت صنایع ملی مس ایران از طریق پرداخت و درامد حاصل از محل پیش فرش کنستانتره مشکلات مالی به صورت مقطعی حل و با توجه به وضعیت قیمت های جهانی،تجهیزات و ماشین آلات فرسوده این وضعیت نمیتواند پایدار بماند . که با مدیریت منابع و تعاملات پی درپی با توکل بر خداوند متعال از این موانع عبور می نماییم . لازم به توضیح است با توجه به اینکه این معدن در منطقه محروم کویری استان خراسان جنوبی و کشور واقع شده در حال حاضر یکی از معادن فعال خراسان جنوبی و ایران است که با مدیریت فعال و  پر تلاش مدیر عامل فعلی با مشکلات زیادی دست و پنجه وهمچنان در حال تولید و فعالیت می باشد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه