معاون سازمان بسیج کارگری کشور:

بسیجی تربیت یافته مکتب روحانیت است

کد خبر : 869
چهارشنبه 19 آذر 1393 - 10:28

معاون سازمان بسیج کارگری کشور گفت: در طرح صالحین به نوعی به حوزه های علمیه پناهنده شده ایم و از بزرگان، طلاب و روحانیون فرهیخته و متخصص حوزوی در پرکردن این خلاء و کمک به نظام تربیتی مان استمداد می طلبیم.

سبحان علی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در ساماندهی و انسجام نظام تربیتی بسیج، گفت: در سالیان اخیر شاهد توسعه همه جانبه و وسیع بسیج هستیم، اما همواره در بحث کیفیت جذب افراد و نگاه داشتن آن ها در حیطه ارزش های والای تفکربسیجی، گاهی با موانعی مواجه بوده ایم.

وی، دوران دفاع مقدس را به مثابه دانشگاه عظیم تربیتی و اخلاقی برای رزمندگان و بسیجیان توصیف کرد و ادامه داد: خلاء تربیتی ما پس از دفاع مقدس آغاز شد، چرا که دوران جنگ خودش یک دانشگاه سازنده محسوب می شد، اما بعد از جنگ، نبود سامانه تربیتی تعریف شده دینی برای جذب اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان احساس می شد تا براساس آن بتوانیم افراد جذب شده را در محیط ارزشی بسیج ماندگار کنیم.

علی نژاد با اشاره به ضرورت اهتمام جدی به تقویت و ارتقای معنوی روحیه افراد در ساختار تشکیلاتی بسیج، اظهار داشت: در فرایند جذب و تربیت نیروهای بسیجی، افراد پس از طی آموزش نظامی و مراحل خاص، به عنوان بسیجی فعال شناخته می شدند، اما اهتمام به شاخص های تربیتی، معنوی و پرورش اسلامی آن ها کمتر دیده می شد که با اجرای طرح صالحین این نقیصه برطرف شد.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با تأکید بر این که ما باید نظام تربیتی مورد نیازمان را از حوزه های علمیه بگیریم، خاطرنشان کرد: ما در واقع از نظر سنجش معیارهای خوبی نداشتیم و داده هایمان نقص داشت، اما در طرح صالحین به نوعی به حوزه های علمیه پناهنده شده ایم و از بزرگان، طلاب و روحانیون فرهیخته و متخصص حوزوی در پرکردن این خلاء و کمک به نظام تربیتی مان استمداد می طلبیم.

وی افزود: بسیجیان در مواجه مستقیم با بسیاری سئوالات و شبهات موجود در جامعه بوده و در صف مقدم قرار دارند، چه به لحاظ پاسخ گویی و چه ضربه پذیری.

علی نژاد ادامه داد: بسیجی باید به لحاظ تربیتی و اعتقادی سرآمد باشد، لذا ما با توجه به این مسئله به دنبال جایی بودیم که بتوانیم  محکم به آن تکیه کنیم، لذا تکیه گاهی بهترازحوزه های علمیه نیافتیم، چرا که بیشترین نیاز تربیتی ما تنها در حوزه ها مرتفع می شود.

وی با بیان این که هر روز باید ارتباط بین حوزه و بسیج مستحکم ترشود، گفت: این ارتباط باید در زمینه‌های معنوی، علمی، بررسی هجمه های دشمن، تربیتی و اخلاقی مستحکم تر ازقبل برنامه ریزی شود، البته امروز حجم بسیار زیادی طلاب و روحانیون به عنوان سرمربی، مربی و استاد در طرح صالحین فعالیت داشته و یاور و پشتیبان بسیج هستند.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با تشریح طرح صالحین و انگیزه راه اندازی آن در بسیج، یادآور شد: حلقه های صالحین کلاس های هم اندیشی ای هستند که طی آن، افراد طریقه مباحثه کردن و مواجهه با شبهات را می آموزند یعنی همان طورکه یک طلبه در درس استاد محدودیتی برای پرسش ندارد حلقه های صالحین هم همین گونه عمل می کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم حوزه حساسیت ویژه ای نسبت به این طرح بزرگ که 22 میلیون بسیجی را شامل می شود، داشته و در تقویت و ساماندهی نظام تربیتی بسیج به ما کمک کند، چرا که به شدت همت و مساعدت حوزه ها را نیاز داریم.

علی نژاد در پایان گفت: احساس می کنیم این هم گرایی هر چه مستحکم تر شود به تقویت شجره طیبه صالحین که اهداف بلندی را دنبال می کند، زودتر می رسیم، چراکه در این شجره در صدد ترویج ادبیات حوزوی در جامعه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه