مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس:

به مناسبت دهه فجر، ۳۲ طرح صنعتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر : 7060
یکشنبه 17 بهمن 1395 - 07:26

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از به بهره‌برداری رسیدن ۳۲ طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در این استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از سازمان بسیج کارگری فارس، شاهپور قنبری  با بیان اینکه همزمان با دهه فجر 32 طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار 800 میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌برداری  رسیده و می‌رسد اظهار داشت: از این میان 11 طرح عمرانی و خدماتی است که شامل تامین زیرساخت‌های 10 شهرک صنعتی به اعتبار 160 میلیارد ریال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه واحدهای کوچک و متوسط نیز 21 طرح صنعتی به اعتبار 640 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: تامین گاز ناحیه صنعتی اورز، تامین برق ناحیه صنعتی خرم‌بید، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک‌ صنعتی خرم‌بید و جهرم، ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در سه شهرک صنعتی استان فارس از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه با بهره‌برداری از 21 واحد کوچک و متوسط برای 732 نفر اشتغال‌زایی می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها بهره‌برداری از واحد صنعتی تولید قوطی کنسرو است که با سرمایه‌گذاری خارجی 7 میلیون یورو ساخته شده است.

وی با بیان اینکه 70 مصوبه ساخت شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس وجود دارد که تاکنون 61 شهرک و ناحیه صنعتی ساخته و در حال ارائه خدمات است عنوان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی 7 هزار و 226 هکتار است از این میان 5 هزار و 238 هکتار به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

قنبری با بیان اینکه آب 59 شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس با 121 لیتر در ثانیه تامین شده است تصریح کرد: 32 شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس نیز از نعمت گاز برخوردار هستند و 14 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه است که از طریق آنها 83.2 درصد واحدها دارای پروانه بهره‌برداری پساب صنعتی خود را تصفیه می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد 521 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس گفت: 25 درصد فضای شهرک‌های صنعتی باید به فضای سبز اختصاص یابد که 10 درصد از این 25 درصد را شرکت شهرک‌های صنعتی و 15 درصد نیز شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 318 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده و تا امروز 2 هزار و 539 فقره به مرحله تولید رسیده است افزود: این واحدها سبب اشتغال‌زایی برای 30 هزار و 826 نفر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 117 واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس موفق به دریافت 187 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده‌اند  اظهار داشت: واحدهای کوچک و متوسط استان باید محصولات خود را از نظر کیفی و کمی به مرحله‌ای برسانند که بتوانند آنها را صادر کنند به همین دلیل به دنبال تشکیل کنسرسیوم‌های صنعتی هستیم تا توان رقابت‌ها این واحدها را در بازارهای هدف بالا ببریم.

قنبری با بیان اینکه تاکنون 4 کنسرسیوم «رب‌گوجه و ترشیجات»، «فرش دستباف»، «گلاب و عرقیجات» و «سنگ شمال فارس» تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در 9 ماهه منتهی به آخر آذرماه این کنسرسیوم‌ها 29 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته پایش شرکت شهرک‌های صنعتی با بررسی کارشناسی اراضی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی را شناسایی می‌کند افزود: این کمیته امسال در 36 جلسه 292 طرح راکد را بررسی کرده که از 254 طرح تعهد فعالیت گرفته و 2 پرونده نیز زمین‌ها پس گرفته شده ولی 36 پرونده نیز برای بازپس‌گیری اراضی به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه امسال 176 قرارداد با 31.2 هکتار زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس منعقد شده است گفت: مجموع بازپس‌گیری اراضی امسال 17.2 هکتار بوده است که برخی از آنها مربوط به پرونده‌های سال قبل بوده است. 

وی با بیان اینکه کل قراردادها‌ی خدماتی، صنفی، تولید و صنعتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز 3 هزار و 365 قرارداد است که 2 هزار و 18 قرارداد در مرحله ایجاد و یک هزار و 647 بنگاه در حال تولید هستند که از این بین 116 واحد آن کاملا تعطیل است افزود: تعداد قراردادهای صنعتی این شهرک یک هزار و 370 فقره است که 633 واحد آن پروانه بهره‌برداری دارند.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه