بیانیه سازمان بسیج کارگری سپاه شهداء آذربایجان غربی در مورد مطالبه گری عملکرد اقتصاد مقاومتی

کد خبر : 7333
شنبه 14 اسفند 1395 - 07:43

جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی بسیج استان با صدور بیانیه ای از دولت خواستار ارائه گزارش عملکرد یکساله و میزان تحقق منویات و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی شدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی، جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی بسیج استان با صدور بیانیه ای از دولت خواستار ارائه گزارش عملکرد یکساله و میزان تحقق منویات و سیاست های ابلاغی مقام معظم  رهبری در اقتصاد مقاومتی  شدند.

بسم الله الرحمن الرحیم

اقتصاد مقاومتی، تنها شفا بخش اقتصاد کشور که به فرموده مقام معظم رهبری یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد، شکوفایی کشور باشد.

پس چنین اقتصادی باید کمترین وابستگی را به اقتصاد جهانی داشته و به توان داخلی و مورد اطمینان تکیه کند.

طبق بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی و مهم مقاوم بودن اقتصاد دانست بطوریکه بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه دشمن قرار بگیرد مقاومت کند.

برای محقق شدن چنین اقتصادی باید تمام توان داخلی از جمله ظرفیت های دولتی و مردمی بکار گرفته شود، اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می یابد که از ظرفیت مردمی در عرصه های اقتصادی کلان استفاده شود. دولت در چنین شرایطی وظیفه دارد تا با توان بخشی به کارآفرینان و تولیید کنندگان و مهیا کردن  شرایط آسان تر برای آنان از این حرکات اقتصاد مردمی نهایت حمایت را انجام دهد، از طرفی مبارزه با مفاسد اقتصادی در اقتصاد مقاومتی اجتناب ناپذیر است، و به فرموده رهبر معظم انقلاب<< واقعا نمی شود ما کار اقتصادی درست و قوی بکنیم، اما با مفاسد اقتصادی مبارزه نکنیم این واقعا نشدنی است>>

حمایت از تولید داخلی مانند کشاورزی و صنعت از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است. واحدهای بزرگ صنعتی و کارخانه های کوچک و متوسط در کشور ما با مشکلات عدیده و جدی مواجه هستند، دولت باید با مهیا کردن شرایط بهتر به دوام کارگاه و کارخانه های کوچکتر کمک کند تا شاهد ظهور کارخانه های بزرگ و صنعتی بیشتر در کشور باشیم.

لزوم مصرف تولیدات داخلی وظیفه ی همه اقشار جامعه و همچنین مسئولین می باشد که در خرید اقلام مصرفی خود تولیدات داخلی را بر تولیدات خارجی رجحان دهند.

این امر کمک بزرگ و اصلی را به مساله ی کارآفرینی در ایجاد اشتغال در کشور خواهد کرد.

لزوم مبارزه با فساد اقتصادی ایجاد فضای <فساد ستیزی> در سطح جامعه و برنامه ریزی مدون و استوار مسئولین در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی امری کارساز در جهت ایجاد عدالت اجتماعی، آزادی اقتصادی و در پی آن امنیت اقتصادی و نیز سیاسی و اجتماعی می باشد.

جامعه بزرگ کارگری و کارآفرینی بسیج استان در تمامی عرصه ها علی الخصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی آمادگی خود را جهت کمک به دولت در امر تولید و رفع معضلات اقتصادی اعلام می دارد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه