مسئول بسیج کارگری اصفهان:

بیکاری هزاران کارگر با واگذاری غیر اصولی برخی واحدهای صنعتی

کد خبر : 11952
شنبه 19 آبان 1397 - 13:04

مهرابی گفت: متأسفانه در بخشی از واگذاری واحدهای صنعتی، افراد سودجویی به میدان آمده و پس از اینکه صاحب یک کارخانه شده و نهایت استفاده را از آن می برند، بدون توجه به کارگران، کارخانه را تعطیل می کنند.

محمد علی مهرابی مسئول سازمان بسیج کارگری اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: قشر کارگر تا حدی اهمیت دارد که یک وزارتخانه را مسئول رسیدگی به امورات این قشر کرده اند، بنابراین وزیر جدید باید برای رسیدگی به این قشر زحمتکش دغدغه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حفظ کرامت و حقوق کارگر باید در اولویت های وزیر کار و رفاه اجتماعی باشد افزود: یکی از چالش هایی که همواره کارگران با آن ها مواجه هستند عدم وجود امنیت شغلی است، انتظار می رود وزارت کار با توجه به منابع خوبی که در اختیار دارد، امنیت شغلی مطلوبی را برای قشر کارگر تأمین کند.

مسئول بسیج کارگری اصفهان در ادامه گفت: یکی دیگر از زمینه ها که لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن ورود کند، مسئله واگذاری کارخانجات و واحدهای صنعتی است، چراکه امروز به دلیل واگذاری های غیر اصولی برخی واحدها به بخش خصوصی، کارگران بسیاری بیکار شده اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بخشی از واگذاری های واحدهای صنعتی، افراد سودجویی به میدان آمده و پس از اینکه صاحب یک کارخانه شده و نهایت استفاده را از آن می برند، بدون توجه به کارگران مشغول در آن واحد، کارخانه را تعطیل می کنند. قطعا خصوصی سازی خوب است اما نه به هر قیمتی و دولت باید متوجه این موضوع باشد.

انتهای پیام/

منبع:بسیج نیوز

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه