سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌ها یاری‌رسان ایران برای تحقق اقتصاد بدون نفت است

کد خبر : 676
شنبه 14 بهمن 1391 - 19:05

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌ها ایران را در راه رسیدن به اقتصاد بدون نفت یاری می‌کند،‌ گفت: حوزه‌های فعال دیگری در اقتصاد بین‌الملل آماده تعامل با ایران هستند.

 

به گزارش سایت رسمی سازمان بسیج کارگری کشور، سید‌حسین نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد اعمال تحریم‌ آمریکا از هجدهم بهمن ماه علیه ایران اظهار داشت: بعد از تحریم‌های مختلفی که از طریق اتحادیه اروپا و آمریکا به ایران تحمیل شد، این کشورها انتظار داشتند ملت ایران در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم شود اما مشاهده کردند که ملت ایران با عزم راسخ اهداف خود را دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه شاهد پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران هستند بر این اساس آمریکا به تنهایی اقدام به وضع تحریم های جدید مالی و پولی علیه کشورمان کرده است.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و خودکفایی کشور انجام شده و سعی شده است با حوزه‌های اقتصادی غیرآمریکایی و غیر غربی روابط خوبی برقرار و پیش‌بینی‌های لازم برای این کار انجام شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در عرصه بین‌المللی تنها غرب و آمریکا نیستند و حوزه های اقتصادی جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین، شبه قاره هند و آفریقا از حوزه‌های اقتصادی فعال بین‌المللی هستند که با کشور ما رابطه مناسبی دارند.

نقوی اضافه کرد: نفت ایران کالای موردنیاز کشورهای دنیاست و برای خرید آن صف کشیده‌اند؛ بنابراین مشتریان ایران اغلب تحریم‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

به گفته وی در حوزه مالی و پولی هم قطعا شرایط به همین صورت خواهد بود و آمریکا با تهدید نمی‌تواند کشور ما را از مسیر خود متوقف کند.

نقوی افزود: با توجه به اینکه مشتریان ایران نیازمند نفت هستند تحریم‌ها را نادیده می‌گیرند و در گذشته هم شاهد بودیم که آمریکا مجبور شد بخش عمده‌ای از این کشورها را از تحریم نفتی ایران مستثنی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در زمینه تحریم‌های مالی هم مجبور خواهند شد استثنائاتی قائل شوند چون خود آنها هم ضرر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سالهاست در کشور تلاش می‌کنیم تا اقتصاد بدون نفت را پایه‌گذاری کنیم و در این راستا زحمات زیادی کشیده شده، تصریح کرد: قطعا تحریم درآمد نفتی ایران به نفع اقتصاد کشور تمام خواهد بود.

نقوی اضافه کرد: پس از اعمال تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران هم به صورت یک طرفه بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا را از ابتدای بهمن ماه از لیست خریداران نفت ایران تحریم‌ کرده است.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه