هم گام با اقتصاد مقاومتی:

تحقق شعار سال در سنگر ذوب آهن اصفهان / افتتاح تولید خط آرگون

کد خبر : 6522
یکشنبه 28 آذر 1395 - 10:12

تولید آرگون علاوه بر مصارف صنعتی ارزش افزوده ای بالغ بر 10 میلیارد تومان در سال را برای کارخانه به همراه دارد لذا بلوک تفکیک هوای KAAP-32 علاوه بر تولید اکسیژن مایع، آرگون مایع و ازت مایع را نیز تولید می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور؛ در راستای تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مهندسین پر تلاش و کارگران دلسوز واحدهای مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت، مدیریت مهندسی اتوماسیون و ارتباطات، خرید خدمات قراردادی، آزمایشگاه مرکزی، امور فنی بهره برداری، سیستم خالص سازی آرگون  (COAR) و واحد توليد آرگون بلوك تفكيك هواي  KAAP-32 را راه اندازي و به بهره‌برداري رساندند که این امر به دلیل ارزش صنعتی گامی موثر در اقتصاد و به خصوص بخش صنعت کشور بوده است.

 

به دلیل آن که آرگون خام تولیدی دارای مقداری اکسیژن است، لذا با تزریق هیدروژن با خلوص 99/99 درصد در راکتورهای مخصوص اکسیژن کاهش یافته و توان مصرف در صنعت را پیدا می کند.

 

تولید آرگون علاوه بر مصارف صنعتی ارزش افزوده ای بالغ بر 10 میلیارد تومان در سال را برای کارخانه به همراه دارد لذا بلوک تفکیک هوای  KAAP-32  علاوه بر تولید اکسیژن مایع، آرگون مایع و ازت مایع را نیز تولید می کند.

 

بلوک KAAP-32 با روش سرد کردن عمیق هوا و با سه رژیم کاری محصولاتی چون اکسیژن گازی  ومایع، ازت گازی و مایع، و آرگون گازی و مایع را با خلوص حداقل 99.5  و حداکثر 99.99 درصد تولید می نماید.

 

گاز آرگون در پر کردن حباب های لامپ ، فضای ما بین شیشه های دو جداره، شستن فلزهای مذاب به منظور جدا کردن گازهای حل شده ، لیزر، نوع خاصی از جوشکاری به عنوان گاز محافظ قوس الکتریکی کاربرد دارد.

 

جو زمین دارای 0.93 درصد آرگون است که گازی بی اثر و بی رنگ و بی بو بوده و از مولکول های تک اتمی ساخته شده است.

 

آرگون در طبیعت تنها در هوا وجود دارد، این گاز حیات بخش نیست، اما به سبب سطح بالای بی اثر بودن و سهولت نسبی تولید آن، در مصارف صنعتی خاص کاربرد وسیعی دارد همچنین آرگون به شکل گاز در تریلرهای سیلندری و لوله ای و همچنین به شکل حجم مایع در نیمه تریلی‌ها و ایزو تانکرها موجود است.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه