مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

تشکیل شورای مهارت استان، اقدامی در راستای برون رفت از معضل بیکاری

کد خبر : 2883
شنبه 28 شهریور 1394 - 08:04

داود یاوری به ارتقاء جایگاه استان از نظر بیکاری و 6 پله صعود در این زمینه اشاره کرد و به برخی از اقدامات انجام شده برای کاهش این نرخ در استان پرداخت.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی کرمانشاه، داود یاوری مدیر کل در جلسه شورای اداری استان یکی از چالش های اجتماعی و اقتصادی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه را معضل بیکاری دانست و گفت: بر اساس آمار استان کرمانشاه نرخ بیکاری بالایی را در پاییز سال گذشته تجربه کرد؛ اما با تأکیدات مدیریت ارشد استان، این نرخ در بهار امسال یک درصد کاهش و به 13 و 7 دهم درصد رسید.

وی به ارتقاء جایگاه استان از نظر بیکاری و 6 پله صعود در این زمینه اشاره کرد و به برخی از اقدامات انجام شده برای کاهش این نرخ در استان پرداخت.

وی تشکیل شورای مهارت استان را اقدام دیگر در راستای برون رفت از معضل بیکاری استان برشمرد و آن را در راستای تحقق شعار «هر ایرانی یک مهارت» دانست و گفت: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای توسعه منابع انسانی مورد نیاز طرح های توسعه استان، افزایش بهره وری نیروی کار و آموزش مهارت های شغلی به جوانان و اثربخشی و کارایی آموزش های مهارتی که منجر به ایجاد شغل و تولید ثروت می شود و هم چنین تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، شورای مهارت در قالب کمیته ای در ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تشکیل شد .

یاوری به راه اندازی و فعال کردن کمیته اقتصاد اشتغال مجازی استان به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در حوزه اشتغال اشاره کرد که ریاست آن به عهده معاونت توسعه منابع انسانی استانداری بوده و دستگاه های اجرایی نیز در آن عضو هستند.

یاوری در ادامه گفت: خوشبختانه نیمه دوم سال 93 مطالعات اولیه این موضوع توسط گروه اعزامی با تعامل و همراهی بسیار خوب و موثر مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی، توسط اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی به اتمام رسد و پس از تامین اعتبار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انعقاد  تفاهم نامه با استانداری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

ایشان در قسمت دیگر از سخنان خود از اجرای طرح تامین مالی خرد با رویکرد پیوندی به عنوان دیگر اقدام انجام شده در حوزه اشتغال یاد کرد و افزود: با مشارکت اداره کل بهزیستی استان، بانک کشاورزی و موسسه بین المللی خدمات مالی خرد (تاک) این طرح در تعداد از روستاهای استان اجرا شد که طی آن تسهیلاتی برای کمک به بهبود معیشت اقشار کم درامد و آسیب پذیر پرداخت شد که ابزاری برای توانمندسازی، ایجاد و توسعه کسب و کا رخرد و کمک به فقر زدایی و بهبود معیشت آنها با تشکیل گروه های خودیار بوده که در واقع فرآیندی تقاضا محور و درراستای رونق اقتصادی استان است.

یاوری از ایجاد مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان به منظور توسعه فعالیت های کارآفرینانه و ایجاد ارتباط منطقی پایدار با واحدهای اقتصادی و تولیدی خبر داد و گفت: در اواخر سال 93 و ابتدای  امسال این مراکز در رشته های مختلف از 3 مرکز به 9 مرکز افزایش یافته است .

وی از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه و دو جانبه با ادارات کل بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی(ره)استان، اداره کل زندانها و... به منظور اولویت در به کارگماری و پرداخت تسهیلات با اولویت ویژه در صورت تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به معرفی شدگان ادارات مذکور به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در حوزه اشتغال استان خبرداد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای سند توسعه اشتغال استان نیز در سال 93  با هدف گذاری 24هزار فرصت شغلی در استان خبردادو براساس آخرین آمار و ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی و رصد تعداد24هزار و 964هزار نفر معادل 104 درصد تعهد استان اشتغال ایجاد شده و برای امسال نیز 33هزار و 412نفر تعهد اشتغال در نظر گرفته شده است .

وی جذب و تعیین تکلیف تسهیلات خط اعتباری از محل سفر مقام معظم رهبری به  استان به میزان هفت هزار میلیارد ریال، تشکیل جلسه کمیته راهبردی سند اشتغال استان و تشکیل اتاق فکر اشتغال و کارآفرینی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال استان برشمرد.

بنا به این گزارش داود یاوری در خاتمه سخنان خود به آمار و عملکرد اداره تعاون کارورفاه اجتماعی در دو سال اشاره نمود.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه