تشکیل نشست شورای سه جانبه ملی با محوریت بازگرداندن لایحه اصلاحیه قانون کار

کد خبر : 6840
چهارشنبه 29 دی 1395 - 07:24

نشست شورای مشورت سه‌جانبه ملی با محوریت بازگرداندن لایحه اصلاحیه قانون کار از مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور سه ضلع کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای مشورت سه‌جانبه ملی معمولاً به طور ماهانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سه ضلع کارگری، کارفرمایی و دولت برای مشورت و تبادل‌نظر پیرامون مسائل مختلف بازار کار کشور برگزار می‌شود. 

براساس این گزارش، امروز این نشست با حضور اعضا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد که براساس اطلاعات به دست آمده، مهمترین محور آن، موضوع بازگرداندن لایحه اصلاحیه قانون کار است. 

به گزارش فارس، لایحه اصلاحیه قانون کار مرداد ماه امسال در مجلس شورای اسلامی با نظر مثبت دولت به جریان افتاد و اعتراضات بسیاری از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی نسبت به آن ایجاد شد. 

پس از آن دولت وعده کرد تا با نظر گروه‌های کارگری و کارفرمایی، لایحه اصلاحیه را از مجلس بازپس بگیرد، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. 

براساس این گزارش، موضوعاتی همانند انتخابات کانون‌های کارگری و نحوه نظارت بر آنها از دیگر دستورکارهای نشست امروز شورای مشورت سه‌جانبه ملی است که درباره نحوه نظارت بر کانون‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

به گزارش فارس، هم‌اکنون نظارت بر انتخاب کانون های کارگری و تشکل‌ها توسط دولت انجام می‌شود که برخلاف قوانین و مقررات سازمان بین‌المللی کار مبنی بر آزادی تشکل‌های کارگری است. 

بنابر این گزارش، به احتمال زیاد با توجه به نزدیکی به ایام پایان سال و لزوم تعیین میزان افزایش حداقل حقوق کارگران در سال 1396 مباحثی در این باره نیز مطرح شود. 

انتهای پیام/آ

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه