شهرکی گفت:

تعطیلی مجدد 14 واحد صنعتی در استان گلستان/ واحد های صنعتی با ارقام کمرشکنی از درصد وام بانک ها روبرو هستند

کد خبر : 5055
چهارشنبه 30 تیر 1395 - 09:07

عدم رفع مشکلات مالی ، فروش و بازاریابی واحد های صنعتی منجر به تعطیلی 14 واحد صنعتی دیگر در شهرهای بندر گز و مینو دشت استان گلستان شد.

محمد شهرکی مسئول بسیج کارگری استان گلستان در گفت و گو با خبرنگارسازمان بسیج کارگری کشور اعلام کرد: متاسفانه در استان گلستان کارخانه ها طبق روال قبل به فعالیت مشغول هستند و مشکلات مالی و فروش کالاهای داخلی حل نشده است ، اما با تصویب طرح اعطای وام به کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل انگیزه ایی در کارفرمایان جهت احیای مجدد و رونق کار آنان ایجاد گشته است ولی در این میان برخی از مسئولین به علت سو مدیریت، با وجود کارکرد مناسب خط تولید در پی یافتن راهی در جهت کسب وام هستند.

وی با ابراز نگرانی از تعطیلی  یک واحد صنعتی در مینو دشت در هفته ی جاری و 13 واحد تولیدی دیگر در بندر گز سخن به میان آورد و تصریح کرد: عدم بازاریابی مناسب، مستهلک شدن دستگاه های خط تولید و در نتیجه پائین آوردن کیفیت محصول تولیدی ، قاچاق کالا که اخیرا به وفور صورت می گیرد، دست به دست یکدیگر می دهند تا اعتماد خریدار ایرانی سلب،  و کالای وارداتی را به محصول وطنی ترجیح دهند.

شهرکی از دیگر معضلات واحد های صنفی را سود وام های بانکی برشمرد و بیان کرد: چندی پیش اعلام شد که درصد ارقام باز پرداخت های وام بانک ها از 25 و26 درصد به 18 درصد  نزول می یابد تا مدیران واحد های صنعتی با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت بپردازند ، که این مهم عملی نشد.

این مسئول بسیج کارگری در ادامه خاطر نشان کرد: سال قبل مالیات بر ارزش افزوده بین 4 یا 5 درصد بود که امسال این حد به سقف 9 درصد رسید و دولت هرچه زودتر قبل از تعطیلی هر چه بیشتر واحد های صنعتی کشور، باید برای این مسئله تدبیری بیاندیشد.

شهرکی همچنین بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری  با محوریت  اقتصاد مقاومتی را نیازمند نگاه کلان برشمرد و اجرایی سازی این شعار را به بهره گیری از دو گام محتاج دانست و اذعان کرد: ایجاد فرصت ها در زمینه ی عمل کردن به شعار سال منوط به دو مرحله ی اقناع مصرف کننده در جهت خرید کالای ایرانی و بعد تدبیر صحیح دولت و رفع مشکلات نام برده است، چرا که خرید کالای وارداتی تخریب کارگر ایرانی و تقویت کار و انگیزه ی کارگر خارجی خواهد بود. 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه