در پی بی توجهی مسئولین ؛

تعطیلی یکی از بزرگترین کارخانه های آجر سفال خاورمیانه با قدمتی ۵۰ ساله/اخراج تمامی کارگران!

کد خبر : 4853
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 15:39

رضا شیرانی در رابطه با تعطیلی بزرگترین کارخانه سفال مساک گفت : امروز بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه استان کرمان را به دلیل عدم حمایت مسئولین و دولت تعطیل کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، رضا شیرانی فر در گفتگو با "کارگران کرمان "در رابطه با تعطیلی بزرگترین کارخانه سفال مساک گفت : بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه استان کرمان را به دلیل عدم حمایت مسئولین و دولت تعطیل کردیم.

مدیر عامل مساک در ادامه افزود : این کارخانه از سال ۱۳۴۸ آغاز به ساخت کرده و درسال ۱۳۵۳ به بهره برداری رسیده است .

 یکی از اولین و بزرگترین کارخانه های سفال سازی در جنوب شرق بودیم

وی با اشاره به اینکه اولین و بزرگترین کارخانه سفال سازی در جنوب شرق بودیم،  اذعان کرد :در ابتدا با ۴۰۰ نفرکارگر به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم آغاز به تولید کردیم .

شیرانی با بیان اینکه با بروز انقلاب اسلامی در ایران بین تولیدمان فاصله افتاد، ابراز کرد : بعد از این وقفه چند ساله ، با قدرت شروع به کار نموده و تا قبل از حذف یارانه ها ی تولید با ۶۰ نفر نیروی مستقیم و۱۵۰ نفر غیر مستقیم به فعالیت خود ادامه می دادیم  تا اینکه با مشکل سوخت روبه رو شدیم و عملا کار و تولید سخت تر شد.

مدیر عامل مساک افزود : بعد از پرداخت نشدن یارانه های تولید توسط دولت ، دومین موردی که باعث تعطیلی کارخانه شد احداث خط لوله گاز مجزا برای کارخانه بود ، شرکت گاز هم اعلام کرد برای تامین سوخت کارخانه باید لوله اختصاصی بیاورید که عملا مقدور نبود .

احداث خط لوله گاز مجزا می تواند تولد دوباره برای این کارخانه باشد

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه نصب خط لوله مجزا برای گاز از وظایف دولت است ،ابراز کرد :در شرایطی که از سوی شرکت گاز اعلام شده بود که باید سه سال در نوبت گاز رسانی بمانیم ، اگر درخواست تسهیلات نموده وهزینه نصب خط گاز این کارخانه را هم خودمان پرداخت می کردیم با شرایط سختی مواجه می شدیم .

شیرانی  افزود: اکنون کارخانه را به حال خود رها کرده ایم زیرا هیچ رغبتی برای حضور در آن نداریم چندی پیش چیزی که بیشتر از همه ما را ناراحت کرد این بود که تعطیلی کارخانه منبع درآمدی برای سارقان شده است زیرا تمام کابل های برق کارخانه  از مس هستند.

مدیر کارخانه مساک اعلام کرد : سارقان از رکود و خلوتی داخل کارخانه استفاده کرده بودند و با تعداد 6 نفری در روز روشن اقدام به جمع کردن سیم های کابل این کارخانه کرده بودند زیرا کابل های برق این کارخانه از مس هستند لذا منبع درآمدی برای سودجویان شده است ، حال این سئوال مطرح می شود که چرا باید در کار یک کارخانه چنین وقفه ای صورت بگیرد که تمام سرمایه زیر ساختی آن طعمه سودجویان شود و عملا  کارخانه را  به سوی نیستی سوق دهد  .

وی در پایان خاطر نشان کرد : با رکود در بازار ، عدم نقدینگی در دستان مردم و راکد شدن ساخت و ساز سبب شده است که رغبتی برای راه اندازی دوباره و صرف هزینه های میلیاردی برای اجرای خطوط گاز نداشته باشیم .

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه