عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعطیلی ۲۰ درصدی واحدهای صنعتی کشور/ با سود ۳۰ درصدی نمی توان کالای داخلی تولید کرد

کد خبر : 2333
یکشنبه 24 خرداد 1394 - 09:30

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعطیلی ۲۰ درصدی واحد های صنعتی کشور خبرداد و گفت: با سود ۳۰ درصدی وام های بانکی نمی توان کالای داخلی تولید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور،روح‌الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز؛ با اشاره به وجود مشکلات در حوزه صنعت کشور، گفت: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع کوچک و متوسط ۷۷ درصد مشکل تامین نقدینگی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه اگر این نقدینگی برطرف شود این صنایع از رکود خارج شده و می توانند به حیات خود ادامه دهند، اظهار کرد: در کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم این مهم بررسی شد و طبق پیگیرهای صورت گرفته مقرر شد در بودجه سال ۹۳، ۱۰ درصد ورودی صندوق توسعه ملی، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل یارانه ها برای حمایت از تولید و حمایت از واحد های صنعتی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای اینکه مانعی برای افزایش نقدینگی در جامعه شود  تا بتواند از این طریق تورم را کنترل کند متاسفانه این پول در صنعت تزریق نشد و صرفا بخشی از آن در ماه های پایانی سال به دست صنعتگران رسید، ادامه داد : این تفکر دولت برای کنترل تورم اشتباه است زیرا باافزایش تولید و عرضه بیشتر محصولات تورم کاهش می یابد

وی با بیان اینکه بدلیل اینکه سیستم بانکی با مشکل مواجه است تولید کنندگان نتوانستند پولشان را بگیرند و به عنوان مانده در بانک ها ماند و در نتیجه مشکلات نقدینگی شان رفع نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید برانیکه متاسفانه واردات کالا به شکل بی رویه به داخل کشور وجود دارد، افزود: هم اکنون با این شرایط مشاهده می کنیم که دولت تعرفه تجیهی با ترکیه امضا کرده که موجب واردات بیشتر کالاهای این کشور شده است.

*۹۰ درصد محصولات صنعت نساجی از طریق قاچاق وارد کشور می شود

وی ضمن اشاره به اینکه به عنوان مثال می توان صنعت نساجی و پوشاک  کشور را مثال زد که متاسفانه ۹۰ رصد این محصول از طریق قاچاق وارد کشور می شود، تصریح کرد: دولت علی رغم اینکه بحث اقتصاد مقاومتی وجود دارد و باید در این حوزه تلاش کند اما در واقع اقدام جدی برای حمایت از تولیدات داخلی نداشته است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم بانکی کشورمان در مواجه به صنعتکران و حوزه صنعت کشورمان، گفت: کدام صنعتگر می توان با دریاف وام و پرداخت سود های ۲ رقمی نظیر ۲۶ الی ۳۰ درصدی اقدام به تولید کند و سود ببرد و حتی صادرات داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی شرکت صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: بیش از۲۰ درصد واحد های صنعتی کشورمان ۱۰۰ درصد تعطیل شده اند.

انتهای پیام/*

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه