در استان هرمزگان رخ داد:

توزیع 5 هزار بسته معیشتی در هرمزگان توسط بسیج کارگران و کارخانجات

کد خبر : 15703
سه شنبه 8 مهر 1399 - 12:00

5 هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به‌همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به‌همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و به‌مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان و جمعی از مدیران و فرماندهان بسیج صنایع و کارخانجات سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برگزار شد.

در این مراسم ضمن توزیع پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، از بیست رزمنده و جانباز دفاع مقدس و خانواده معظم شاهد تجلیل شد.

ارزش هر بسته معیشتی 500 هزار تومان است که در این میان 1000 کیلو گوشت هم بین نیازمندان توزیع خواهد شد. از سوی خیرین بیش از یکصد میلیون تومان به‌حساب صندوق خیریه فاطمه زهرا(س) واریز شده است که قرار است در قالب‌هایی به اقشار آسیب‌دیده جامعه کمک شود.

تجلیل از یکصد رزمنده پالایشگاه نفت بندرعباس

امیرارسلان شهبازی فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات استان هرمزگان در حاشیه این رزمایش ضمن خیر مقدم و تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: رزمندگان عزیزمان با جانفشانی خود در دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن بعثی قرار گیرد.

وی افزود: رزمایش مواسات و همدلی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در حال حاضر با همکاری صنایع استان هرمزگان به لطف الهی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد.

فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: امروز بیش از ۵ هزار بسته معیشتی و اقلام مورد نیاز به ارزش 500 هزار تومان و اقلام بهداشتی و وجه نقد در اختیار خانواده‌هایی که با توجه به کرونا در رده شغل‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا قرار گرفتند، توزیع خواهد شد.

شهبازی در ادامه گفت: بحمدالله خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد و توانستیم اردوهای جهادی را جهت رفع محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.

وی به برنامه‌های انجام شده در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: به اتفاق فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارخانجات و همچنین معاونت محترم اقشار سپاه امام سجاد(ع) با حضور در منزل پدری شهید علیرضا آرمات با خانواده معظم این شهید بزرگوار دیدار کردیم.

‌گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهدای بندرعباس نیز از برنامه‌هایی بود که توسط فرمانده سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) به‌عنوان یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس بدان اشاره شد.

به گفته شهبازی، تجلیل از رزمندگان حاضر در تمامی صنایع کارگری و کارخانجات و شرکت‌ها، سرکشی به خانواده‌های شهدا و رزمندگان، تجلیل از یکصد رزمنده پالایشگاه نفت بندرعباس، فضاسازی سطح شهر توسط پایگاه‌های بسیج صنایع، کارخانجات و شرکت‌ها، سنگرسازی و برپایی نمایشگاه‌ دفاع مقدس در سطح صنایع و کارخانجات در جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام شده است.

مکتبی که برگرفته از قیام امام حسین(ع) است، شکست‌ناپذیر است

در ادامه این مراسم، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار داشت: عظمت ما از برکت شهدای دفاع مقدس است، ایثارگری و جانفشانی شهدا و رزمندگان عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی، هرگز از یاد و خاطره پاک نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران اقدام به جنگ تحمیلی کردند فقط به‌دنبال خاک نبودند. آنها از قدرت گرفتن نظام جمهوری اسلامی در هراس بودند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: همان‌طور که می‌دانید نظام اسلامی در برخی کشورهای جهان وجود دارد بنا به گفته امام خمینی(ره)، اسلام را می‌توان این‌گونه اسلام انگلیسی و آمریکایی نام نهاد. استکبار با اسلام آمریکایی و انگلیسی هیچ مشکلی ندارد.

سردار سالاری افزود: علت اینکه تمام جهان در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاد به این خاطر بود که این نظام یک نظام الهی و ایدئولوژیک بود و برای آینده خود برنامه داشت. مکتبی که برگرفته از قیام آقا امام حسین (ع) بود و تمام  افتخارش این بود که پای ارزش‌های خود جانش را فدا کند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که یک نخبه ژاپنی در صحبت‌هایش اشاره کرد که "نظام جمهوری اسلامی یک نظام معمولی نیست، یک بالش بر پایه شهادت و عاشورا استوار است و بال دیگرش بر پایه انتظار استوار است و مصداق پرنده‌ای است که با این دو بال پرواز می‌کند و زره‌ای به نام ولایت فقیه دارد و هیچ کس نمی‌تواند این پرنده را بر زمین بنشاند".

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان داشت: کسی که این تفکر را دارد، شهادت برای او لذت است و دیگر ترسی از اوج تهدید دشمنان که مرگ است ندارد زیرا این مرگ را جز شهادت و لذت نمی‌بیند. تمثال این ویژگی‌ها حاج قاسم عزیزمان است که گفتند؛ "چهل سال است که دنبال شهادت هستم و این اوج افتخار یک مسلمان است".

سردار سالاری ادامه داد: همچین نظامی ممکن نیست که شکست بخورد چون برای این نظام، شکستی وجود ندارد، مکتبی که بر گرفته از قیام آقا امام حسین(ع) است، برایش افتخار است که جان خود را در راه ارزش‌هایش فدا کند.

وی گفت: مطمئن هستم هر کدام از شما بسیجیان عزیز عاشق این نظام و انقلاب هستید و هر کجا که پای ارزش‌ها در میان باشد همه شما پرچمدار هستید.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در ادامه بیان کرد: در زمانی که بحث مدافعان حرم مطرح بود، بسیجیانی که کم‌سن و سال بودند و به اصطلاح دبیرستانی بودند با التماس از من می‌خواستند که به آنها اجازه دهم به سوریه بروند، این نشان می‌دهد که جوانان ما چه مقدار به شهادت علاقه‌مند هستند. هنوز هم این التهاب و حرارت عشق به اهل بیت و شهادت از دل‌های ما بیرون نرفته و نخواهد رفت، حرارتی که به امام حسین(ع) متصل است.

سردار سالاری افزود: افتخار بزرگی است که ما بعد از شهدا میراث‌دار این مکتب هستیم و توفیق ادامه راه شهدا را داریم و همچنین شهید حاج قاسم عزیز و امثال حاج قاسم‌ها، شهید ذاکری ۱۳ ساله از قشم، شهدایی که با سن و سال کم، تمام وجودشان را وقف اسلام و قرآن کردند.

وی اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهم توفیقی عنایت کند که رسالت امروزمان را با قوت حفظ کنیم و رسالت امروز ما همان سخن سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که فرمودند؛ "این نظام خیمه‌گاه اهل بیت(ع) است و انقلاب حرم اهل بیت(ع) است و شک نکنید این حرم اهل بیت(ع) را با جان باید حفظ کرد".

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید با داعشی‌ها در کوچه پس کوچه‌های بندرعباس و تهران و کرمان می‌جنگیدیم و معلوم نبود که چه بلایی به سرمان می‌آمد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه