در گفتگو با یک مبدع جوان مطرح شد:

تولیدکنندگان در زمینه های بسیار زیاد حمایت نمی شوند

کد خبر : 6782
چهارشنبه 22 دی 1395 - 09:21

مدیر کارخانه تولید صنایع منسوجات بیمارستانی گفت: صنعت منسوجات بیمارستانی به طور کلی در دست کشورهای خارجی بود و پس از پیگیری های شرکت ما این صنعت داخلی شد توانستیم در آن به خودکفایی برسیم.

امین اسفندیاری مدیر کارخانه تولید صنایع منسوجات بیمارستانی در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: پس از اینکه این صنعت به طور کامل در دست کشورهای خارجی بود ما با ابداعات و ابتکارات توانستیم آن را در دست خود بگیریم.

 

 

اسفندیاری اذعان کرد: پس از واردات ماشین آلات این صنعت به تولید پرداختیم و در این زمینه اولین تولید کننده در ایران بودیم اما به جهت اینکه این محصول پرمصرف بوده و بازار خوبی در ایران دارد افراد دیگری هم به این کار روی آوردند و در حال حاضر تولید کنندگان دیگری هم در این صنعت فعالیت می کنند.

 

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه این صنعت سابقه تولید در ایران نداشته است و پیش از این همه این محصولات منسوجات یک بار مصرف بیمارستانی از خارج وارد می شده است شرکت ما حدود 2 ماه کار آزمایشگاهی انجام داد. این دو ماه صرفا به این دلیل بود که بتوانیم مواد اولیه این صنعت را پیدا کنیم و پس از دوماه به تولید انبوه رسیدیم و با کیفیت بالایی توانستیم این محصول را تولید کنیم.

 

عضو هیئت مدیره کارخانه تولید منسوجات بیمارستانی تصریح کرد: در ادامه آن بعد از اینکه تولید کنندگان دیگری هم وارد این صنعت شدند دست در دست هم توانستیم جلوی واردات این کالا را بگیریم و اکنون کاملا دراین زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

 

وی افزود: با این کار توانستیم نیاز داخل را تامین کنیم و این باعث شد که هم بتوانیم قیمت را پایین تر از اجناس وارداتی عرضه کنیم  و هم از لحاظ کیفیت توانستیم برابری کنیم و هم از ارزبری که این محصول داشت توانستیم ممانعت کنیم و همه نیاز کشور را خود تامین کرده و در داخل پاسخ دهیم.

 

اسفندیاری گفت: پس از اینکه بازار متوجه این شد که این محصول به خوبی می تواند در ایران به فروش رود افراد دیگری هم وارد این کار شده و این رقابت باعث شده است که هم کیفیت بهتر شود و هم قیمت به صورت متعادل تری شود.

 

وی ادامه داد: در ابتدا برای راه اندازی این شرکت بدون اینکه تسهیلاتی را دریافت کنیم آن را تاسیس کردیم به این شکل که ابتدا در محلی که متعلق به خودمان نبود کار را شروع کردیم و سعی کردیم هزینه ای بابت محل به صورت سرمایه گذاری اختصاص ندهیم و پس از آن به صورت مرحله ای با گسترش کارمان و فروش مدیریت شده و درآمد مشخص آن را پیش برده و بهبود بخشیدیم.

 

مدیر کارخانه تولید صنایع منسوجات بیمارستانی اظهار کرد:  فارغ از بحث های مالیاتی و بیمه ای ما انتظار داریم که ممانعتی برای تولید به وجود نیاید و برای ما تولید کنندگان مشکل تراشی نکنند به طور مثال در قانون آمده برای شرکت های تولیدی که تازه راه اندازی شده اند معافیت مالیاتی وجود دارد اما این به هیچ وجه عملی نشد و شرکت ما را از همان روز اول ملزم به پرداخت مالیات کردند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بزرگ بوروکراسی و فرایند اخذ مجوز در ایران است که کار تولید را بسیار کند می کند. همچنین فرایند دریافت انرژی. به طور مثال برای دریافت انرژی برق در شرکت خود مشکلات و سختی های زیادی را متحمل شدیم در صورتی که در قانون آمده است شهرک های صنعتی از نظر انرژی باید تامین شوند.

وی در پایان اشاره کرد: مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و روزبه روز هم بیشتر می شود و تمام تلاش ما هم این است که در این شرایط بتوانیم باقی بمانیم.

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه