در گفتگو با یک مبتکر برتر بسیجی مطرح شد:

تولید دستگاه تست کیسه های پتروشیمی از واردات این دستگاه 100 میلیونی جلوگیری کرد

کد خبر : 7331
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 14:03

یک مبتکر نمونه بسیجی گفت: در سال 91 بنا به نیاز کارخانه پلی تک سیرجان به تست کیسه های تولیدی پتروشیمی و بالا بودن هزینه آن تصمیم به تولید این دستگاه در کارخانه گرفتیم.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، محسن محدث مهندس تیم فنی شرکت پلی تک سیرجان اظهار کرد: دستگاه تست کیسه های تولیدی پتروشیمی تنها در یک کارخانه واقع در تبریز موجود بود که برای تست باید کیسه ها را آنجا می فرستادیم و این کار هزینه بسیار بالایی را برای شرکت به وجود می آورد.
وی ادامه داد: شرکت برای هر مرحله تست باید 300 هزار تومان هزینه صرف می کرد و علاوه بر آن، این کار باید بدون حضور تولیدکننده انجام می شد که این مسئله تبدیل به مشکل بزرگی برای شرکت شده بود.
وی گفت: وابستگی ما به این دستگاه واقع در شرکت تبریز به این علت بود که تنها دستگاه موجود در ایران بود و شرکت دیگری این دستگاه را نداشت و علاوه بر آن ساخت اتریش هم بود.
محدث یادآور شد: هزینه واردات این دستگاه ساخت اتریش بیش از 100میلیون تومان بود که شرکت های دیگر و همچنین شرکت ما توانایی مالی وارد کردن آن را نداشتند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در ساخت این دستگاه تلاش کنیم و در این زمینه به خودکفایی برسیم.
وی اظهار کرد: تیم فنی شرکت با داشتن نحوه عملکرد این دستگاه و در اختیار داشتن چند عکس از آن، آن را مهندسی معکوس کردیم و آن را در سال 92 تولید نمودیم.
محدث ادامه داد: هزینه ای که بابت ساخت این دستگاه در شرکت پلی تک صرف شد کمتر از 20 میلیون تومان بوده است که واحد فنی شرکت پلی تک و مهندسان و کارگران کوشای آن موفق به تولید این دستگاه شدند.
وی اضافه کرد: نحوه کار این دستگاه به این صورت است که چهار دسته کیسه روی قسمت های مخصوص قرار میگیرد و پس از پر شدن آن کیسه ها از گرانول پلی اتیلن، به میزان ظرفیت کیسه ها یک صفحه فلزی به قطر 90 سانتی متر توسط یک جک هیدرولیک که به سیستم ترازوی دیجیتال متصل است به میزان 2 تن در 29 مرحله تحت فشار قرار گرفته و در مرحله 30 به میزان انفجار کیسه نزدیک می شود تا مقدار تحمل آن سنجیده شود. پس از آن ضعف کیسه ها در هر قسمت سنجیده و آنالیز شده و رفع عیب می گردد.
انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه