مدیرعامل کویرتایر اعلام کرد

تولید نخستین تایر سبز کشور در کویرتایر

کد خبر : 7312
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 08:29

مدیرعامل شرکت کویرتایر از تولید نخستین ‌تایر سبز ‌در این کارخانه به عنوان ‌دستاوردی بسیار مهم برای کشور خبر داد‌.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، سید محمدحسین زینلی در بازدید معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از این کارخانه در گزارشی با تشریح روند شکل‌یابی این کارخانه از تولید نخستین تایر سبز کشور در روز هوای پاک خبر داد و اظهار داشت: کویرتایر با استفاده از روش مهندسی معکوس و نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پیشرفته اقدام به طراحی و تولید تایر سبز (Green Tire) کرده است.

وی گفت: سالانه حدود 16 میلیون حلقه لاستیک در داخل کشور تولید و حدود 6 میلیون حلقه لاستیک هم از خارج کشور وارد می‌شود و به این ترتیب حدود 22 میلیون حلقه تایر با سایزهای مختلف در کشور مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تایرها در دنیا بر اساس مقاومت، ایمنی و میزان آسیب به محیط زیست ارزیابی می‌شوند گفت: موادی که در تایر مصرف می‌شود بر اساس نوع تکنولوژی‌ها متفاوت است و برای ساخت تایر بیش از هفتاد نوع مواد در یک فرایند پیچیده با یکدیگر مخلوط می‌شوند.

وی بیان کرد: در فرآیند تولید کویرتایر، ایمنی تایر مهمترین عامل محسوب می‌شود بنابراین با استفاده از دانش و تجهیزات پیشرفته تمام مراحل طراحی و تولید با بالاترین استانداردها دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته بین 5 تا 15 درصد انرژی خودرو صرف خنثی کردن مقاومت غلتشی تایر می‌شود خاطرنشان کرد: تایر سبز تولیدی کویرتایر دستاوردی بسیار مهم برای کشور است چرا که این تایر با تکنولوژی ساخت خود می‌تواند در میزان مصرف سوخت خودروها به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کند.

زینلی افزود: تایر سبز 10 درصد وزن کمتر، 2.5 درصد مصرف سوخت پایین‌تر، 12 تا 16 درصد مقاومت غلتشی کمتر و 20 درصد فرسایش کمتر یا به مفهوم دیگر طول عمر بیشتری نسبت به سایر تایرها دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه حدود 60 درصداز مواد اولیه ساخت تایر از خارج از کشور وارد می‌شود، تایر سبز با قابلیت‌های استثنایی خود همچون طول عمر بیشتر و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌تواند ضمن صرفه‌جویی ارزی به اقتصاد کلان کشور کمک شایانی ارائه دهد.

کویرتایر از نظر بهینه سازی مصرف انرژی در جایگاه نخست کشور است

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: کویرتایر جزء لاستیک‌سازی‌های کشور است که از نظر بهینه سازی مصرف انرژی در جایگاه نخست قرار داد.

 پریچهر قزلباش  در این بازدید اظهار داشت: این روند طی 5 سال گذشته سبب شده است تا کویرتایر مشمول تشویق این طرح از سوی وزارتخانه‌های نفت و نیرو قرار گیرد اما تاکنون  وزارتخانه‌های مزبور به قانون عمل نکرده و این مجموعه از تشویق قانونی برخوردار نشده است.

وی بیان کرد: تاکنون 35 استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی صنایع انرژی‌بر تدوین شده است که سازمان ملی استاندارد ایران با تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی بر اجرای این استانداردها نظارت مستمر دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی سارمان ملی استاندارد گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، فرآیند نظارت بر اجرای استانداردهای معیار مصرف انرژی در حال انجام است.

قزلباش افزود: در همین راستا طی سالهای 1389 تا 1391 نیز 601 کارخانه انرژی‌بر توسط شرکت‌های بارزسی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، 169 کارخانه در صنایع مختلف موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران شدند.

منبع:تسنیم

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه