مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

جامعه کارگری استان کرمانشاه هم جهت با آرمان های امام (ره) و رهبری است

کد خبر : 166
یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 17:48

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه جامعه کارگری استان کرمانشاه هم جهت با آرمان های امام و رهبری است گفت: کسانی که در عرصه کار تلاش می کنند مجاهدین در راه خدا و کارگران همان بسیجیان عرصه تولیدند.

به گزارش بسیج کارگری، مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان کرمانشاه پیش از ظهر شنبه با حضور رئیس کانون تشکل های کارگری و کارفرمایی کشور، استاندار کرمانشاه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، رئیس خانه صنایع و معادن استان کرمانشاه و جمعی از کارگران و کارفرمایان استان کرمانشاه در محل سالن آمفی تئاتر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم سهراب براندیشه گفت: تلاشگران عرصه کار به سان مجاهدانی بوده که در راه خدا جهاد می کنند و در واقع کارگران بسیجیان عرصه تولیدند.

وی افزود: از زمانی که انسان خلق شد، کار و کوشش همراه او بود و در واقع کار کلید گشایش هر استعدادی در درون انسان است.

براندیشه ادامه داد: کار زیربنایی ترین و اساسی ترین و اساسی ترین بخش زندگی هر انسان است و از طریق کار می توان به جوهره وجود هر کسی دست یافت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون کار گفت: در بسیاری از روایات نقش کار در زندگی انسان ها بسیار موثر ارزیابی شده است و کسی کهدر عرصه کار تلاش می کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به روایات و آیات قرآن این نتیجه حاصل می شود که اسلام نقش بسیار مهمی برای کار قائل بوده و مقام معظم رهبری نیز به این مسئله تاکید دارند.

براندیشه گفت: هم اکنون کارگران به عنوان یکی از مهمترین اقشار مهم و موثر در پیشرفت و تعالی جامعه نقش دارند و در واقع حیات اقتصاد کشور به دست کارگران و کارفرمایان است.

وی افزود: امروزه چون گذشته کارگر و کارفرمایان در دو جبهه مقابل هم نیستند بلکه این افراد به عنوان شرکای اجتماعی در کنار یکدیگر قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: مبدا کار کارگری است.

بر اندیشه خاطر نشان کرد: هم اکنون دولت، کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی در تولید کار هستند و جامعه کارگری و کارفرمایی نقش به سزایی را در رونق اقتصادی ایفا می کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی استان کرمانشاه یکی از بهترین جوامع کارگری و کارفرمایی است که در تفاهم با یکدیگر کار می کنند.

وی افزود: هم اکنون در این جامعه تعامل ویژه ای برقر است که خود موجب رونق اقتصادی استان خواهد شد.

براندیشه در بخش دیگر از کارگران و کارفرمایان استان به عنوان افرادی نمونه یاد کرد و گفت: به لطف خدا از مرداد ماه سال گذشته کارگران و کارفرمایان نمونه معرفی و تجلیل می شوند که تعدادی از این افراد از کارگران و کارفرمایان نمونه کرمانشاهی بودند.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در راستای انتخاب کارگر نمونه باعث ایجاد انگیزه و ارتقای سطح کارگران خواهد شد.

براندیشه گفت: تاکنون 420 کارگر نمونه بر اساس شاخص های انتخاب شناسایی شده که از بین این افراد 3 کارگر نمونه انتخاب خواهد شد.

وی افزود: هم چنین از بین کارفرمایان و کارگران نمونه 3 واحد صنعتی نمونه، 2 کارگر بسیجی، یک مدیر و یک کارگر زن نمونه نیز انتخاب شده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان گفت: همانگونه که گفته شد جامعه کارگری استان کرمانشاه جامعه ای هم جهت با آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری است و در گام های خود با بهره گیری از منویات رهبری در سالی که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده دست به خلق حماسه ای عظیم در صحنه سیاسی و هم چنین با تلاش و کار دست حماسه ای عظیم در صحنه اقتصاد می آفریند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه