جزئیات جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی/ ضرب‌الاجل یکساله برای تولید کالاهای اساسی

کد خبر : 517
دوشنبه 23 مرداد 1391 - 13:20

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشریح جزئیات جلسه کارگروه حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، از ضرب الاجل یکساله برای تولید کالاهای اساسی در داخل کشور خبرداد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور ارسلان فتحی پور  دربیان تازه ترین اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس برای ساماندهی وضعیت بازار داخلی، اظهارداشت: روز گذشته جلسه ای را با وزیراقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دیوان محاسبات کشور و روسای کمیسیون‌های اصل 90، صنایع و معادن در مجلس برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه موضوع اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از تولید ملی در دستور کار قرار گرفت، درباره جزئیات جلسه مذکور گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله "تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی برای  افزایش سرمایه بانکها و نحوه تامین ارز برای  ورادات کالاهای اساسی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: همچنین دراین جلسه مقرر شد طی یک برنامه زمانبندی شده یکساله همه امکانات برای تولید کالاهای اساسی در کشور بسیج شوند تا دیگر نیازی به واردات این کالاها نداشته باشیم.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر کاهش تقاضای دریافت ارز، قیمت کالاهای اساسی هم در بازار داخلی کاهش خواهد یافت.

این عضو کمیته حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی در ادامه درخصوص نوسان نرخ ارزدر بازار عنوان کرد: نوسان نرخ ارز در بازار مقطعی و زودگذر است و به زودی نرخ ارز آزاد کاهش خواهد یافت. وی تصریح کرد: همچنین با توجه به شرایط کنونی، افزایش نرخ ارز مرجع 1226 تومانی تا اطلاع ثانوی منتفی است.

نماینده مردم کلیبر(آذربایجان شرقی)  در مجلس شورای اسلامی در ادامه به زلزله اخیر اشاره کرد و افزود: امیدواریم امدادرسانی از سوی دولت سریعتر انجام شود تا مردمی که زیر آوار روستاهایی که 100 درصد در استان آذربایجان شرقی تخریب شده اند نجات پیدا کنند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه