دیدارفرمانده ی مسئول سازمان بسیج کارگری وجمعی از مدیران از خانواده ی شهید مهدی صمدی

جز برای دیدار با پروردگار ، لباس نو بر تن نکرد

کد خبر : 5037
دوشنبه 28 تیر 1395 - 12:18

مهدی صمدی شهید 19 ساله ایی بود که دوبار طعم شهادت را چشید، این شهید بزرگوار هیچ گاه تا لحظه ی شهادت لباس نو بر تن نکرده بود چرا که پاکی جسم و روح را برای پرواز به عرش الهی آماده ساخته بود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور: مهدی صمدی در سال 46 پا به عرصه ی هستی نهاد که از همان دوران کودکی علاقه ی خود به جلسات مذهبی، قرانی و عشق به ادای فریضه ی الهی هم چون نماز و روزه را نشان داد.

بر اساس منابع موجود، پس از پیروزی انقلاب و بنا به فرمان امام مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی ، این شهید خواستار پیوستن به راه حق گشت اما سن کم او مانع از انجام فعالیت در این راه شد، اما شروع جنگ تحمیلی شمع شهادت را در وجود او روشن ساخت و برای رسیدن به هدفش سر از پا نمی شناخت، تا در نهایت با گذراندن دوره ی تکمیلی بسیج شهر همدان در سال 60 روانه ی جبهه شد.

بنا بر گفته های خانواده ی این شهید: مهدی یک بار در عملیات مسلم بن عقیل بر اثر اصابت ترکش به ناحیه ی صورت مجروح و درعملیات والفجر 2 برای بار دوم با شدت  بیشتر از قبل زخمی شد که حتی به مدت 48 ساعت جنازه ی این شهید در سرد خانه نگهداری شد و پس از چندی به خواست خداوند جان بر پیکر پاکش باز گشت ، اما در نهایت عملیات کربلای 5 پروانه ی وجود را که در قفس دنیا محصور گشته بود ، آزاد ساخت.

از خاطرات مادر شهید می توان به این نکته اشاره کرد که مهدی هیچ گاه لباس نو نمی پوشید، روزی که پیکر او را برای ما آوردند لباس نو بر تن داشت که از زبان یکی از دوستانش شنیدم که گفته بود:  "قرار بسیار مهمی دارم و باید این گونه لباس بپوشم."  گویا از نوشیدن جرعه ی شهادت مطلع بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

بخشی از وصیت نامه ی شهید صمدی:

در مراسم عزای من گریه نکنید زیرا که دشمنان اسلام خوشحال می شوند و من از همه ی دوستان و آشنایان و خانواده ی عزیزم می خواهم که لباس سیاه بر تن نکنند و از مادرم، پدرم، خواهر و برادرم می خواهم که با خوش حالی از میهمانان پذیرایی کنند هم چون پذیرایی مراسم عروسی و اگر هم خواستند گریه کنند در تنهایی گریه کنند و گریه هایشان برای از دست دادن پسرشان نباشد فقط برای مظلومیت زهرا (س) و علی (ع) گریه کنند زیرا که من به این دو خیلی علاقه داشتم. شما ای پدر و مادر در جلوی دشمنان و دوستان با صورتی خندان باشید که باعث خوش حالی من در خاک گردد و باعث کوری چشم دشمنان در روی زمین.

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علی ولی الله

عبد الحقیر مهدی صمدی

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه