جلسه شورای امر به معروف بسیج کارگری ایلام برگزار شد

کد خبر : 9115
سه شنبه 4 مهر 1396 - 11:02

در تاریخ سوم مهرماه راس ساعت8/30 جلسه شورای امر به معروف و نهی ازمنکر بسیج کارگری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در محل سالن جلسات اداره کل کار تعاون ورفاه اجتماعی با حضور اعضا برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در این جلسه احمد ایوبی مسئول سازمان بسیج کارگری استان ایلام با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین می‌باشد، اظهار داشت: باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که نقش هر فرد مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد و ایشان  ادامه داد که یکی از اهداف قیام امام حسین موضوع امر به معروف ونهی از منکر و گذری بر قیام های بعد از قیام عاشورا ( قیام توابین قیام مختار قیام زیدابن علی و قیام علویان )و قیام انقلاب 57 توسط حضرت امام(ره)  که منجربه پیروزی انقلاب اسلامی شد. 

وی ادامه داد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این قشر  در مرکزاستان و 9 شهرستان  فعال بوده و جلسات مربوطه را برگزار می نمایند وعمده ترین مشکلات و معضلات احصا شده واحدهای تولیدی استان ،کم کاری و نبود تعهد کاری که بیشتر در ارتباط کاری کارگران زن و مرد در کنار هم به وجود می آید و در نهایت باعث انزوای کارگر و مشکلات خانوادگی برای آنها بوجود می آورد

مسئول بسیج کارگری ادامه داد :معروفات در محیط های کارگری کمتر شده است و مهمترین معروفات احصا شده در این قشر،عدم برگزاری نماز جماعت  ،نداشتن تعهد کاری تکریم ارباب رجوع  وایثار می باشد که کمتر به آنها پرداخته شده است.

ایوبی گفت:باید مسائل و  مشکلات  را به صورت تخصصی در جلسات ماهیانه با حضور مدیران ادارات و شرکت های تابعه و تشکل های کارگری مورد بحث قرار گیرد و راهکارهای مناسب در جهت به حداقل رساندن آنها توسط اعضاء ارائه شود و جهت عملیاتی شدن آن به شوراهای  شهرستانهای تابعه ابلاغ گردد.

 

در ادامه سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: باید شیوه های مدیریتی و تفکر مان را منطبق به فرمایشات مولا علی (ع) و با مدیریت اسلامی کار کنیم تا فرصت ها را از دست ندهیم.

شکرلله شیرخانی در ادامه گفت :در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید عارضه یابی سطحی و مصوبات  را کنار گذاشته  و به صورت عملیاتی به این مهم توجه شود. مهم این  است که معروفات را بشناسیم و بعد  برنامه ریزی جهت تغییر نگرش رفتاری افراد د جامعه کارگری را بعنوان یک فرهنگ تقویت نماییم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد:بیاییم برای برنامه ریزی تغییر نگرش ذهن وفکر افراد نسبت به برگزاری آموزش ها با کادر مجرب و تاثیر گزار در حوزه جامع کارگری بصورت عملی وارد میدان شویم و درپایان هر فصل کاری گروهی بعنوان پژوهشگر نتایج کار را ارزیابی و علت و علل و عوامل پیشرفت و پس رفت آن را مورد بررس قرار گیرد

 

در ادامه دبیر شورای امر به معروف ونهی ازمنکر شرکت‌های خصوصی استان ایلام گفت:مسئله امر به معروف در جامعه ما فراموش شده است و معروفات خود به خود به منکر تبدیل می شود.

آقای فرجی  بیان داشت:از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نواحی خواسته ایم که در موضوعات کسانی که در حوزه امر به معروف  کار می کنند خواستیم که نسبت به راه اندازی شوراهای امربه معروف ونهی ازمنکر در سطح شهرستان و شرکتها و واحدهای تولیدی اقدام نمایند وگزارش اقدامات خود را به شورای مرکزی ارائه نمایند.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه