جلسه فصلی حلقه مربیان صالحین سازمان بسیج کارگری استان یزد برگزار شد

کد خبر : 9056
چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 11:20

نظر به نزدیک شدن به ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر ،جلسه حلقه مربیان بسیج کارگری استان یزد با حضور مسئول سازمان بسیج کارگری و سرمربی صالحین این قشر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در این جلسه ابتدا مسئول سازمان بسیج کارگری استان ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس   بیان داشت با توجه به نزدیک شدن به هفته امر به معروف و نهی از منکر که اولین هفته ماه محرم می باشد لازم بود این جلسه تشکیل شود و مربیان در خصوص موارد مربوط به حلقه های صالحین در خصوص این فریضه مهم توجیه شده و از تجربیان هم استفاده شود و در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی نقش مهمی صورت گیرد.

محمد رضا نیک نام ادامه داد: حلقه های صالحین پتانسیل خوبی در ترویج معروفات و رفع ابهامات اجتماعی و بصیرتی کارگران می باشد .ماحلقه هایی داریم که مرکز تفکر کارخانه می باشد و در بحث تخصصی این حلقه ها ایده هایی بیرون آمده که منافع میلیاردی برای واحدهای تولیدی داشته است و در بحث اعتقادی باعث تقویت تفکر بسیجی شده است و در ارتقاء وجدان کاری کارگران تاثیرات مثبتی داشته است .

وی ادامه داد:در بعضی از کارخانه ها کادر اصلی کارخانه از همین حلقه ها بیرون می آید و باعث رشد و بالارفتن کیفیت تولید می شود.

محمد رضا نیک نام ادامه داد: مربیان باید این شبکه صالحین را حفظ و گسترشداده و نظارت کافی داشته باشند و ماهیانه با سرگروه ها جلسه داشته و آنها را توجیه و رفع ابهام نمایند.

در ادامه سرمربی بسیج کارگری استان یزد با اشاره به وجوه شخصیتی امام حسین (ع) و دیگر بزرگان حاضر در قیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: آن حضرت چهار هدف اصلی برای قیام خود از جمله احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل، اصلاح و بهبود وضع مردم، مبارزه با ستمگران اموی و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام اسلامی مشخص کردند.

جادری تصریح کرد: هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و برخورداری از یک مجری قوانین واقعی اسلام برای مدیریت جامعه مسلمانان و رفع مشکلات و ناعدالتی ها بوده است.

حجت الاسلام دهقان چناری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد :باید امر به معروف و نهی از منکر کننده بداند آنچه مکلف ترک نموده، واجب و یا آنچه مرتکب گردیده از منکرات است و بر کسی که چنین علم و آگاهی از کار دیگری ندارد، واجب نیست.
باید آمر یا ناهی احتمال تأثیر دهد پس اگر مطمئن باشد که امر و نهیش مؤثر واقع نمی شود، امر و نهی بر وی واجب نیست.لازم است امر و نهی کننده بداند که شخص بر گناهش باقی است پس اگر دانست که وی گناهش را ترک نموده و آن را تکرار نخواهد کرد، امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب نیست.برخورد با گنهکار ضرر و مفسده ای برای امرونهی کننده یا خویشان و برادران دینی اش نداشته باشد؛ مگر معروف و منکر از اموری باشند که شارع مقدس اهتمام ویژه ای نسبت به آن ها دارد؛ مانند حفظ اسلام و شعائر آن و امنیت جان و ناموس مسلمانان، بنابراین اگر شعائر اسلامی یا جان عده ای از مسلمانان در معرض خطر باشد، باید اصل اهم و مهم مورد توجه قرار گیرد و صرف ضرردیدن موجب سقوط وظیفه نمی شود.

وی  در ادامه مربیان را در خصوص اداره حلقه سرگروه ها و وظایف آنها در این ماه توجیه نمود و به ابهامات این عزیزان پاسخ داد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه