در نشست خبری سمينار «نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی» مطرح شد:

جهاد ارتباطی يكی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

کد خبر : 640
سه شنبه 19 دی 1391 - 16:50

"هوشمند سفيدی" ضمن تأكيد بر نقش رسانه در معرفی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار كرد: پيام كليدی ما در اين سمينار اين است كه بدون همراهی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند توفيق پيدا كند، زيرا يكی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد ارتباطی است.

 

به گزارش سایت سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از ایکنا، نشست خبری نخستين «سمينار بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحريم‌های اقتصادی» با حضور هوشمند سفيدی، دبير كل سمپوزيوم روابط عمومی و بهرام عبادپور، دبير سمينار در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللی تهران برگزار شد.

بر اساس اين گزارش، بهرام عبادپور ضمن اشاره به اهميت موضوع سمينار، خاطرنشان كرد: ايده اوليه برگزاری اين سمينار متعلق به آقای سفيدی بود و پس از آن بود كه تيمی تخصصی شكل گرفت و برنامه‌ريزی برای سمينار آغاز شد و طبق برنامه‌ريزی‌های انجام شده، در روزهای اول و دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقش پررنگی در فرمايشان مقام معظم رهبری دارد و سابقه اين عبارت به سال‌های پيش از سال جاری بر‌می‌گردد، اما به دليل اين‌كه شايد مخاطبين حساسيت ويژه‌ای را احساس نكردند، مقام معظم رهبری در سال جاری مجدداً و مؤكداً به بحث از لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره كرده‌اند.

وی با اشاره به اين‌كه مقام معظم رهبری، نخستين بار در سال 89 در جمع كارآفرينان، عبارت اقتصاد مقاومتی را مورد استفاده قرار دادند، افزود: ايشان در آن زمان فرمودند كه «ما بايد يك اقتصاد مقاومتی واقعی در كشور به وجود بياوريم. امروز كارآفرينی معنايش اين است... و بر عهده تمام مسئولان كشور است كه خود را موظف و مكلف به توجه به توليد ملی و كارآفرينی بدانند».

وی ادامه داد: نكته حساس و جالبی در اين ميان آن است كه مقام معظم رهبری می‌توانستند ايده اقتصاد مقاومتی را به صورت محرمانه و خصوصی با مسئولان در ميان بگذارند، اما پرسش اين است كه ايشان چرا از طريق رسانه‌های عمومی به بيان اين مطلب پرداخته‌اند. پاسخ اين است كه مقام معظم رهبری جايگاه خاصی برای رسانه در ايجاد اقتصاد مقاومتی قائل هستند.

وی با اشاره به محوريت مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نظير جهاد اقتصادی در اين سمينار ،خاطرنشان كرد: صاحبان صنايع، مديران و مقامات بانك‌ها، سازمان‌ها، شركت‌های غيردولتی، برخی نمايندگان مجلس، دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و اساتيد دانشگاه در دو حوزه رسانه و اقتصاد در اين همايش شركت خواهند داشت كه تعداد آنها مجموعاً 600 نفر برآورد می‌شود.

وی با اشاره به رونمايی از كتابی مرتبط با اقتصاد مقاومتی در حاشيه اين سمينار، افزود: اين كتاب حاوی مقالات و سخنرانی‌های برجسته و نيز معرفی سازمان‌های دخيل در امر اقتصاد مقاومتی است كه در گستره كشور توزيع خواهد شد و معرفی مناسبی از فعالان نظری و عملی اين حوزه ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در اين سمينار دو روزه، گفت: يك نشست تخصصی در روز نخست و دو نشست تخصصی ديگر در روز دوم سمينار برگزار خواهد شد و دست كم 10 مقاله علمی جديد ارائه خواهد شد و از ميان مقالات ارائه‌شده، طبق ارزيابی هيئت داوران در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحريم‌ها تجليل خواهد شد.

وی با اشاره به درون‌مايه سمينار، خاطرنشان كرد: پرسش‌هايی كه در اين سمينار تلاش می‌شود به آنها پاسخ داده شود، عبارتند از اين‌كه منظور از اقتصاد مقاومتی و ماهيت و مختصات آن چيست؟ دلايل طرح اقتصاد مقاومتی و چگونگی دخيل كردن رسانه‌ها در تبيين و معرفی آن به جامعه چيست؟

وی ادامه داد: پرسش‌هايی نظير اين‌كه نقش دولت، مردم، رسانه و روابط عمومی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی چيست؟ آيا اقتصاد مقاومتی، مداليته‌ای گذار است يا ماندگار؟ نقش رسانه‌ها، ارتباطات و مطبوعات در هماهنگ‌سازی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی چيست؟ برخی ديگر از پرسش‌های اين سمينار هستند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا در خصوص چگونگی ارتباط كارگروه‌های اقتصادی و رسانه‌ای در اين سمينار، اظهار كرد: چون مردم بخشی از اقتصاد مقاومتی هستند، اين مفهوم جز از طريق رسانه‌های فراگير نمی‌تواند به آنها منتقل شود و اگر رسانه نقش خود را در ارائه اين مدل جديد اقتصادی جا بيندازد، خود به خود تعامل نزديكی بين اين دو گروه ايجاد می‌شود.

بر اساس اين گزارش، هوشمند سفيدی، دبير كل سمپوزيوم روابط عمومی نيز ضمن تأكيد بر نقش رسانه در معرفی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نظير الگوی مصرف، تقويت توليد داخلی، روحيه جهادی و ... اظهار كرد: پيام كليدی ما در اين سمينار اين است كه بدون همراهی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند توفيق پيدا كند، زيرا يكی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد ارتباطی است.

يادآور می‌شود، نخستين «سمينار بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحريم‌های اقتصادی» به همت سمپوزيوم بين‌المللی روابط عمومی و با همكاری دبيرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، مجمع تشخيص مصلحت نظام و معاونت مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزهای اول و دوم بهمن‌ماه در مركز همايش‌های بين‌المللی صداوسيما برگزار می‌شود.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه